Vraag

Taartdiagram op dashboard: maximum aantal taartpunten?

  • 12 January 2022
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

Reputatie 5
Badge +8

Als ik een Dashbord diagram maak in TAART vorm zie ik maar 8 teams terwijl ik er 11 aanvink, de rest wordt samengevoegd in 1 taartstuk ! 

Vraag → Is 8 het maximum voor een taartdiagram of is er een andere oplossing ?

Bij een staafdiagram is 15 het maximale aantal, maar dan verdwijnen sommige namen onder het diagram, waarschijnlijk omdat de tekst teveel wordt. Is hier bv via de instellingen iets aan te doen ? 


3 reacties

Hoi @Emile Korver,

Waarschijnlijk worden een aantal taartpunten samengeteld in een taartpunt ‘Others’ omdat de legenda anders niet meer gaat passen:

 

Als je doorklikt op het diagram, zie je vervolgens wel alle taartpunten:

 

Reputatie 5
Badge +8

Dankjewel Inge, 

Wat jij aangeeft had ik al gezien, en ook al de indruk dat het door de beperktheid van de legenda kwam. Optie doorklikken had ik ook gezien. Ik heb het nu in 2-en gesplitst om toch de functionaliteit van het dashbord te gebruiken = direct overzicht. Wellicht kan het overzicht voor het dashbord aangepast worden idem als wat er gebeurd bij doorklikken, want het is wel mogelijk blijkbaar.

Het is een ontwerpkeuze om in het dashboard een bepaald aantal taartpunten weer te geven omdat ieder dashboard slechts een beperkte beschikbare ruimte heeft dat het kan beslaan.

Er is onvoldoende ruimte om de volledige legende van alle taartpunten te tonen alsook de cijfers in de taartpunten zouden onleesbaar worden.
 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring