Skip to main content
Beantwoord

Direct doorklikken op documentpad in Documentgegevens (Snelkoppeling naar maplocatie)

• June 5, 2026
  • 2 reacties
  • 10 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Wat is de wens?

Binnen Zenya missen wij momenteel een efficiënte manier om vanuit de detailweergave van een document direct naar de betreffende map in de mappenstructuur te navigeren.

Als gebruiker wil ik vanuit het onderdeel "Details openen > Documentgegevens" direct kunnen doorklikken op het weergegeven documentpad. Het doel hiervan is dat je zonder handmatig te hoeven zoeken direct terechtkomt in de map waarin het document is opgeslagen.

Huidige situatie

Op dit moment moeten gebruikers het pad handmatig onthouden, opschrijven of kopiëren. Vervolgens moeten ze de documentenstructuur openen en handmatig naar de juiste map toe klikken. Dit kost onnodig veel tijd, zorgt voor extra klikwerk en is foutgevoelig (vooral bij diepe of complexe mappenstructuren).

Gewenste situatie / Voorgestelde oplossing

Het zou een enorme tijdbesparing zijn als het weergegeven documentpad (of een knop/icoon direct daarnaast, zoals een map-icoontje) fungeert als een hyperlink.

Wanneer een gebruiker hierop klikt, opent Zenya direct de desbetreffende map in de mappenstructuur. Dit vergroot de adoptie en het gebruikersgemak aanzienlijk, omdat je sneller contextuele documenten in dezelfde map kunt raadplegen.

Herkennen jullie dit ook binnen jullie organisatie? Laat dan zeker een stem of reactie achter!

Antwoord op het topic Chaim Leunissen

Hoi ​@JKrombeen 

Ik vermoed dat deze werkwijze helpt:

• Als een gebruiker met beheerrechten een document opent via het portaal, dan kun je via "Meer > Wijzigen” direct naar het document in het beheer springen:

• Als je vervolgens in het "kruimelpad” op de map klikt, dan kom je direct in de betreffende map uit:

Aanduiding waar het kruimelpad beschikbaar is

Ik ben benieuwd of het aangeduide issue hiermee is opgelost?

2 reacties

Chaim Leunissen
Forum|alt.badge.img+5
  • Zenya medewerker
  • Antwoord
  • June 5, 2026

Hoi ​@JKrombeen 

Ik vermoed dat deze werkwijze helpt:

• Als een gebruiker met beheerrechten een document opent via het portaal, dan kun je via "Meer > Wijzigen” direct naar het document in het beheer springen:

• Als je vervolgens in het "kruimelpad” op de map klikt, dan kom je direct in de betreffende map uit:

Aanduiding waar het kruimelpad beschikbaar is

Ik ben benieuwd of het aangeduide issue hiermee is opgelost?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Ontdekker
  • June 9, 2026

Hallo Chaim, 

Dit biedt deels een oplossing voor enkel documentbeheerders.

Voor reguliere lezers rijst echter de vraag of zij via 'Documentgegevens'  rechtstreeks naar de locatie van het document kunnen navigeren, zonder handmatig door de mappenstructuur (via Raadplegen) te hoeven bladeren. Mocht dit niet mogelijk zijn, zijn er dan alternatieve oplossingen beschikbaar?