'Hamburger' menu: verschillende lay out en geen link naar iQualify beheer?


Reputatie 5
Badge +8

Binnen Zenya krijgen wij twee verschillende lay outs van het ‘hamburger’-menu. 

Als wij via ons startportaal op de hamburger klikken, zie je onderstaande: 

 

Als ik hier vervolgens op ‘applicatiebeheer’ klik en dan weer de hamburger open, dan ziet het menu er opeens anders uit en zie ik ook andere dingen: 

Zo zie ik de optie iQualify beheer alleen als ik naar het menu door eerst applicatiebeheer aan te klikken en vervolgens op de hamburger te klikken. Als ik via de startpagina op de hamburger klik, dan zie ik de link naar iQualify beheer niet staan. Dat is erg vervelend. 

Kan dit gelijk getrokken worden? 


15 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Hallo Berber,

 

Ik zie wel hetzelfde, en jij volgens mij ook, maar heeft het de te maken met de verschillen in resolutie in de vervolgschermen, en wel/niet scrollen.

Aande achterkant is een andere resolutieweergave volgens mij.

Reputatie 5
Badge +8

@Emile Korver, ik mis ons kopje ‘iQualify beheer’ als ik via het portaal naar meer modules wil. Die zie ik alleen als ik eerst applicatiebeheer open en dan naar het menu gaat. En dat is toch gek….. 

Reputatie 5
Badge +8

Aja nu zie ik ook dat dit een apart menuonderdeel is, en je ziet het ook niet met scrollen bij de eerste tekening ?

Reputatie 5
Badge +8

@Emile Korver nee klopt, en iQualify staat er dan ook niet tussen als je op ‘meer modules’ klikt. Dus ergens mist er op dat moment een koppeling lijkt het wel. 

Reputatie 6

Hoi Emile en Berber,

Er is inderdaad een verschil in layout tussen de twee hambuger-menu's. Het portaal hebben we met nieuwe technieken ontwikkelt, terwijl - bijvoorbeeld via applicatiebeheer - we nog oude technieken gebruiken. Dat verklaart zowel het verschil in layout, als het feit dat de iQualify-beheerknop via het portaal niet terug te vinden is.

De koppeling met iQualify en Zenya wordt niet heel erg veel gebruikt, en we kregen het niet voor elkaar om de knop - of beter, het al dan niet tonen van de knop - goed te laten performen, voor heel Zenya. Derhalve hebben we voor nu de keuze gemaakt om de knop vanuit het portaal vooralnog weg te laten. Dat hadden we wel in de release notes moeten vermelden, zodat er in ieder geval geen verbazing over zou zijn.

Reputatie 5
Badge +8

@Koen Sterken begrijp ik hieruit dat de link naar iQualify beheer alleen maar in Zenya zichtbaar is als je eerst naar applicatiebeheer gaat? Dat dit een bewuste keuze is en geen bug? Jammer, is toch weer een keer extra klikken en minder gebruiksgemak voor beheerders van iQualify (die anders nooit naar applicatiebeheer hoeven te gaan). 

Reputatie 6

Het zit een beetje in het midden. Het is een door ons - vooralsnog - geaccepteerde bug. Maar ik begrijp goed dat je daar niks voor koopt.

Reputatie 5
Badge +8

@Koen Sterken nee inderdaad, daar hebben wij niet zoveel aan. Jammer dat Zenya hierin een achteruit gang is van iProva. Hebben we dat gedeelte net goed geïmplementeerd en zijn er steeds meer mensen die trainingen en toetsen maken, moeten wij ze dit gaan melden. En dan erbij vertellen dat Zenya juist een verbetering zou moeten zijn…. denk niet dat onze medewerkers daar blij mee zijn.

En richting de module iQualify ook niet geheel terecht toch? Wij vinden dit een mooie module als goede aanvulling op iProva/ Zenya; maar op deze manier lijkt de scheiding tussen Zenya en iQualify juist groter te worden. 

Wij hopen dat iQualify de aandacht blijft krijgen die het verdiend met daarbij de juiste koppelingen vanuit Zenya. 

Reputatie 4
Badge +4

Hoi Emile en Berber,

Er is inderdaad een verschil in layout tussen de twee hambuger-menu's. Het portaal hebben we met nieuwe technieken ontwikkelt, terwijl - bijvoorbeeld via applicatiebeheer - we nog oude technieken gebruiken. Dat verklaart zowel het verschil in layout, als het feit dat de iQualify-beheerknop via het portaal niet terug te vinden is.

De koppeling met iQualify en Zenya wordt niet heel erg veel gebruikt, en we kregen het niet voor elkaar om de knop - of beter, het al dan niet tonen van de knop - goed te laten performen, voor heel Zenya. Derhalve hebben we voor nu de keuze gemaakt om de knop vanuit het portaal vooralnog weg te laten. Dat hadden we wel in de release notes moeten vermelden, zodat er in ieder geval geen verbazing over zou zijn.

Oei hier schrik ik ook van. De koppeling iQualify en Zenya wordt ook bij ons gebruikt. Eens met Berber dat het leren onderdeel is van je kwaliteitssysteem en daarmee ook een koppeling verdient. 

Het starten van het beheer van iQualify is één, net als bij Berber gaan bij ons steeds meer mensen trainingen en toetsen maken. Het zichtbaar maken van toetsen en trainingen op het takenscherm is nog een andere. Blijft dat wel bestaan?  

Reputatie 5

Hallo @Mieke Joosten,

Voor toetsen en trainingen worden op dit moment in Zenya geen taken getoond, maar niet gevreesd. Deze functionaliteit komt in release 6.2.0 weer terug en blijven daarna dus wel bestaan.

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Mieke Joosten,

Voor toetsen en trainingen worden op dit moment in Zenya geen taken getoond, maar niet gevreesd. Deze functionaliteit komt in release 6.2.0 weer terug en blijven daarna dus wel bestaan.

@Thomas de Groot is het al bekend wanneer 6.2.0 uitkomt?

Voor ons is dit namelijk een essentiële functie die dingen in huis gaat verstoren als het weg valt. In november gaan wij volgens planning over naar Zenya. Het zou jammer zijn als dit een bottleneck wordt en mogelijk tot uitstel moet leiden. Of is het ook mogelijk op een eerdere versie iets te patchen?

 

Reputatie 5

Hoi Silvia,

het is nog niet bekend wanneer 6.2.0 uitgebracht wordt. Als je in November over zou gaan op Zenya dan zal deze functie nog ontbreken omdat de 6.2.0 release dan nog niet uitgebracht zal zijn. Ik kan niet goed bepalen of dat een reden zou zijn om de overgang uit te stellen. Stel dat je wel in November over gaat, dan dien je vervolgens ook de 6.2.0 release te adopteren om alsnog deze functionaliteit terug te krijgen.

Deze functionaliteit wordt niet in een patchpack uitgebracht. 

Reputatie 4
Badge +4

Dag Thomas, 6.2 is inmiddels uitgebracht. Is de functionaliteit weer terug? Zijn de iQualify toetsen / trainingen weer als taak zichtbaar? We kunnen het niet testen omdat Zenya 6.2 in de testomgeving staat. Het is voor ons een criterium om 6.2 in productie te nemen. 

 

Badge +1

Beste @Mieke Joosten 

De taken vanuit iQualify maken voortaan ook onderdeel uit van de takenlijst in Zenya.

Meer informatie hierover is beschikbaar via de website Zenya 6.2.0 – Infoland Update

 

@Emile Korver, @Berber Werkman, @Diana en @mvalken4 het gedeelte uit dit topic over het hamburgermenu is verplaatst naar een idee, jullie kunnen daar nog op stemmen:
 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring