Vraag

Merknaam Zenya niet tonen


Reputatie 5
Badge +6

In het Albert Schweitzer ziekenhuis wordt iProva on-premise gebruikt. Zenya hebben we inmiddels op onze testomgeving geïnstalleerd.
Omdat wij een aantal andere aanpassingen gelijktijdig met de overgang naar Zenya willen doorvoeren, stellen we installatie van Zenya op de productieomgeving nog even uit.

Bij de eerste demonstraties van Zenya in de testomgeving, reageren onze key-users over het algemeen positief.
Het enige terugkerende punt van kritiek is dat de productnaam Zenya zichtbaar is en de functie van de ‘home’ knop (het huisje) heeft vervangen.

Bij het webinar Prerelease van Zenya op 4 februari in februari hadden wij de indruk dat de naam Zenya kon worden vervangen door de eigen productnaam. Helaas is dit niet het geval.
Begrijpelijk dat Infoland de productnaam en logo duidelijk zichtbaar wil hebben, maar wij vinden dit niet zo fraai.

Wij zouden het graag zien dat alleen het logo en niet de naam Zenya zichtbaar is in de bovenbalk.
Nog liever zouden wij zien dat de “home” knop in de vorm van een huisje terugkeert en dat naam én logo niet zichtbaar te maken zijn.
Zijn er meer organisaties die deze wens hebben?


17 reacties

Reputatie 2
Badge +6

Ik ben ook erg benieuwd naar de voortgang hierop.
Wij zijn nu (bij ZGV) bijna een jaar over op Zenya en nog ervaar ik bijna dagelijks (maar minstens wekelijks) een gap in communicatie tussen eindgebruikers (die het nu vaak Zenya noemen omdat dat logo natuurlijk prominent in beeld staat) en de beheerders die de interne naam gebruiken en ook communiceren m.b.v. de interne naam. Dit blijft een vervelende, en mijn inziens onnodige, uitdaging welke voornamelijk verwarrend is voor de eindgebruiker.. waar we dit juist allemaal voor doen / maken.

Badge +1

Hallo,

wij zijn begonnen om DOC in te richten en portalen in een opmaak te gieten.
Wij lopen eveneens tegen bovenstaande behoeftes aan (logo en tekst Zenya vervangen door eigen logo en naam). Zijn er inmiddels nieuwe ontwikkelingen op dit gebied, nu het najaar bijna ten einde gaat?

Reputatie 6

Een update vanuit Productmanagement.

Met de overgang naar Zenya in 2021, hebben we de algehele opzet van het portaal bewust met rust gelaten. De focus lag op het responsive maken van de front end en het introduceren van de nieuwe Zenya branding. De navigatie werd geschikt gemaakt voor mobiel gebruik, maar de hoofdstructuur bleef verder grotendeels ongewijzigd. Zo hebben we geprobeerd de impact voor gebruikers te beperken. Na de initiële lancering van Zenya is er nog aantal optimalisaties doorgevoerd, waarna we ons zijn gaan focussen op andere doorontwikkelingen, zoals die van FLOW. Maar daar gaan we het zeker niet bij laten.

Het portaal is voor de meeste eindgebruikers hét gezicht van Zenya. Het moet aantrekkelijk, toegankelijk en herkenbaar zijn. En natuurlijk moet het je vooral snel bij de informatie brengen die voor jou relevant is. Dit kan áltijd beter en daarin gaan we de komende jaren ook verdere stappen zetten. Maar dat gaat niet zomaar.

Ten eerste moeten we scherp krijgen op welke onderdelen het portaal verbeterd kan worden. Er klinken uiteenlopende vragen en wensen -zoals in dit topic- die te maken hebben met instelbaarheid van huisstijlelementen, de indeling van het portaal, paneelweergaven of de mogelijkheid om meer visuele elementen te kunnen gebruiken. Daarnaast zien we ook wensen die meer gerelateerd zijn aan het gebruiksgemak zoals het zoeken en filteren of de algehele weergave van onderdelen. We moeten een goede balans vinden tussen een gegarandeerde optimale gebruikerservaring in de standaardsoftware met voldoende ruimte voor de identiteit van individuele organisaties.

Daarnaast gebruikt het leeuwendeel van onze klanten Zenya als SaaS oplossing. Een aanpassing aan het startportaal heeft daarmee direct impact op honderden organisaties, met honderdduizenden gebruikers. Dat betekent dat we niet zomaar allerlei ingrijpende wijzigingen kunnen doorvoeren en maakt dat we bij alles wat we doen, rekening moeten houden met een grote verscheidenheid aan klanten.

Daarom starten we in het tweede kwartaal van 2022 een onderzoek naar hoe we het portaal verder kunnen gaan optimaliseren in de toekomst. Daarin zullen we op enig moment klanten en eindgebruikers gaan betrekken en nemen de feedback binnen dit topic zeker mee. We verwachten ons onderzoek in het najaar af te ronden en zullen onze conclusies en vervolgstappen dan delen met de community. Tot die tijd zullen er geen grote wijzigingen worden doorgevoerd in het Zenya portaal.

Badge

Wij hebben een eigen naam bedacht voor de idocument module,  een naam die ingeburgerd is. Graag willen we Zenya kunnen vervangen door die eigen naam

We hebben er nu wel de eigen naam en logo in staan, maar die is door de aanwezigheid van Zenya niet opvallend/duidelijk genoeg.  We hebben zoals velen ook de wens om de naam Zenya uit te kunnen zetten.

Door de naam van de plugin te veranderen naar Zenya zijn we verplicht de naam te hanteren. ik begrijp jullie marketingstrategie maar binnen onze organisatie werkt die strategie contraproductief.

Jullie hebben een goeie productsuite die ik ook al vaak heb aangeraden in Vlaamse ziekenhuizen. Bij potentieel nieuwe klanten verwezen jullie ook al naar ons ziekenhuis als referentie. Hou asjeblieft rekening met jullie ambassadeurs!

Reputatie 6

Dank voor alle feedback. Bij deze een reactie vanuit Productmanagement.

 

Zenya 6.0 is op 13 april 2021 gereleaset. Daarmee zijn de nieuwe front end branding en productnaam geïntroduceerd bij de eerste gebruikers. Het is begrijpelijk dat sommigen van hen daar aan moesten wennen, nadat zij soms jarenlang vertrouwd waren met de naam iProva. Hoe groot die gewenning in praktijk is, verschilt per organisatie en individuele gebruiker. Zo klonk ook ooit de naam DKS soms nog, zelfs nadat die al jaren was veranderd in iProva.

 

We hebben daarom in onze communicatie rond Zenya geprobeerd er een zachte landing van te maken, zodat gebruikers snel gewend zouden raken. Bijvoorbeeld door een introductie webinar te delen, een korte gebruikers instructie en zoveel mogelijk aangepaste supportartikelen. Maar de tijd is bij dit soort overgangen nu eenmaal vaak onze beste vriend.

 

Jullie geven in deze discussie ook andere waardevolle feedback, die wij ter harte nemen. We hebben eerder al naar aanleiding van jullie feedback ervoor gezorgd dat je je eigen logo weer in het informatiepaneel kunt plaatsen. We hebben daarbij een weloverwogen keuze gemaakt in relatie tot algehele uitstraling op verschillende devices. Getuige jullie reacties is de gekozen oplossing nog niet in alle gevallen optimaal. Dat is dus voor verbetering vatbaar.

 

Concrete aanpassingen aan het startportaal staan er op dit moment echter niet gepland en ook de backlog voor optimalisatie (uit Ideation) is goed gevuld. Momenteel gaat onze grootste aandacht voor de roadmap uit naar de realisatie van release 6.3, welke in het teken staat van FLOW. We komen zo snel mogelijk met een tussenrelease waarin een preview van de nieuwe formulieren zichtbaar zal zijn. Ook zijn we al bezig met de voorbereidingen voor het thema dat daarop zal volgen. Hierover lezen jullie binnenkort meer op de community.

 

Ik verwacht daarom voorlopig geen veranderingen op dit onderwerp. Mocht dit op enig moment anders worden, dan zullen we jullie hierover informeren.

Reputatie 1
Badge +3

ik wil graag nog wat toevoegen aan bovenstaande: Bij het bewerken van word-, excel- en visio-documenten stond altijd ‘iDocument’ in de werkbalk (als tabblad) om documenten binnen het portaal op te slaan en af te sluiten. Het woord iDocument is nu vervangen door Zenya. Gebruikers zien het woord ‘Zenya’ niet als vervanger van ‘iDocument’ en weten daarom nu niet meer dat ze hierop moeten klikken om binnen het portaal een document op te slaan en af te sluiten.

Het tabblad ‘Zenya’ is qua naamgeven niet logisch, vooral als je het portaal en alle modules niet ‘Zenya’ noemt. iDocument was nog uit te leggen, omdat het met documenten te maken had. Maar Zenya is overkoepelend en zegt schrijvers niets. Zoals het er nu staat, geeft het verwarring. Brengt toch weer wat weerstand met zich mee en wat ons betreft was dit te weinig gecommuniceerd door @infoland. 

Aansluitend op wat Diana al benoemd heeft, is bovengenoemd bij ons ook niet wenselijk. Met de mogelijkheid om in het hoofdscherm een extra benaming toe te voegen kan je de merknaam enigszins op de achtergrond laten komen, maar bij het bewerken van de kwaliteitsdocumenten komt toch Zenya terug. Een tabblad als ‘Documenten’ zou als benaming al veel beter op zijn plek zijn. Dit ligt ook meer in lijn met de benaming van iDocument welk getoond werd in iProva. Hopelijk kan dit toch aangepast worden @Infoland .

Reputatie 5
Badge +8

ik wil graag nog wat toevoegen aan bovenstaande: Bij het bewerken van word-, excel- en visio-documenten stond altijd ‘iDocument’ in de werkbalk (als tabblad) om documenten binnen het portaal op te slaan en af te sluiten. Het woord iDocument is nu vervangen door Zenya. Gebruikers zien het woord ‘Zenya’ niet als vervanger van ‘iDocument’ en weten daarom nu niet meer dat ze hierop moeten klikken om binnen het portaal een document op te slaan en af te sluiten.

Het tabblad ‘Zenya’ is qua naamgeven niet logisch, vooral als je het portaal en alle modules niet ‘Zenya’ noemt. iDocument was nog uit te leggen, omdat het met documenten te maken had. Maar Zenya is overkoepelend en zegt schrijvers niets. Zoals het er nu staat, geeft het verwarring. Brengt toch weer wat weerstand met zich mee en wat ons betreft was dit te weinig gecommuniceerd door @infoland. 

Reputatie 4
Badge +6

Ook bij ons in de organisatie is vanuit marketing en communicatie de wens aangegeven om een eigen naam en logo te gaan gebruiken die prominenter aanwezig is dan de naam Zenya. Wij sluiten ons aan bij de voorgaande opmerkingen.

Groetjes Diana 

Reputatie 2
Badge

Wij hebben een eigen naam bedacht voor het systeem,  een naam waar onze organisatie zich in herkent en wat mee heeft. Graag willen we die zichtbaar hebben, en niet Zenya. We hebben niet voor niets de eigen naam.

Ik vind het ook vreemd dat een leverancier zich zo prominent naar voren schuift ipv de mogelijkheid te geven hier flexibel mee om te gaan. 

We hebben er nu wel de eigen naam en logo in staan, maar door de aanwezigheid van Zenya nog niet opvallend/duidelijk genoeg.  Ik heb de wens om de naam Zenya uit te kunnen zetten.

Reputatie 2
Badge +6

Ook voor ons in Zuyderland MC herkenbaar. We hadden ongeveer twee jaar geleden besloten om niet meer te praten over ‘kwaliteitsportaal’ maar over iProva omdat dit toch herkenbaarder was en steeds meer medewerkers die naam gebruikten. Daarbij wordt op ons nieuwe intranet/huisnet de toegang naar iProva weergegeven met een logo met een i. Dus voor ons kwam  de naamswijziging ook niet heel gelegen.  

Bij de algemene systeeminstellingen in Applicatiebeheer kun je nog steeds de ‘productnaam’ instellen, deze wordt ook getoond in de bovenbalk.

Er komt ook weer een mogelijkheid om een logo toe te voegen op de startpagina van je portaal.

Het is wel mogelijk om je eigen “productnaam” toe te toevoegen, echter is het niet mogelijk om Zenya te vervangen door je eigen “productnaam”.
Anders zou ik ook heel graag willen weten hoe dit dan gedaan kan worden.

Bij de algemene systeeminstellingen in Applicatiebeheer kun je nog steeds de ‘productnaam’ instellen, deze wordt ook getoond in de bovenbalk.

Er komt ook weer een mogelijkheid om een logo toe te voegen op de startpagina van je portaal.

Reputatie 1
Badge +4

Ook hier hebben we dezelfde bezorgdheid. We gebruiken Zenya op dit moment nog niet, wij noemen ook de applicatie “Infoland”, het is jammer dat dit nergens meer te herkennen is en dat het huisje vervangen wordt door een logo dat dan ook weer nieuw is… een gemiste kans lijkt me om de gebruiksvriendelijkheid naar de medewerkers op de vloer te optimaliseren.

Het toevoegen van een eigen logo of naam zou, denk ik, wel kunnen bijdragen tot in elk geval meer herkenbaarheid!

Reputatie 2
Badge +4

Ik herken het bovenstaande wel. Zenya heette voorheen iProva. Echter de naam “iProva” was voor gebruikers nauwelijks zichtbaar en werd intern vrijwel nergens gebruikt. Nu Zenya ineens duidelijk in beeld komt, is dit verwarrend. Wij noemen de applicatie “Infoland”, hetgeen de lading veel beter dekt :blush:

Wat ons betreft zou de naam Zenya ook wat bescheidener in beeld mogen.

Badge +1

Wij hebben Zenya ook niet niet geïnstalleerd (ook niet op test) maar ik herken de bezwaren wel. Eindelijk zijn we zover dat onze gebruikers de diverse modules (her)kennen en weten hoe het heet en wat het doet. Als Zenya dan heel prominent aanwezig is, gaat dat niet helpen. 

Wij zouden ook graag het ‘huisje’ behouden en/of eigen logo's plaatsen.

Reputatie 5
Badge +8

Hmmm ik vind het wel mooi, bij ons hoor ik er nog niets over, maar wat Michel voorstelt om eigen logo te kunnen toevoegen is een mooie verbetering :sunglasses:

Reputatie 4
Badge +7

Hoewel wij Zenya nog niet hebben geïnstalleerd (ook niet op Test), kan ik me iets bij de bezwaren voorstellen. Helaas is het voor veel eindgebruikers niet vanzelfsprekend dat klikken op een logo naar de homepage voert.

Is het wel mogelijk om de eigen productnaam (naast die van Zenya) toe te voegen? Want die belofte meen ik ook gehoord te hebben?

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring