Beantwoord

Vanuit intranet komen gebruikers automatisch (en niet aangemeld) in het openbaar portaal terecht.

  • 24 March 2023
  • 3 reacties
  • 48 Bekeken

Badge +1

Toen ik een nieuw openbaar Portaal aangemaakt had, waar je dus niet moet inloggen om de inhoud te bekijken, komen medewerkers op dit portaal terecht ipv het standaard portaal en ze zijn ook niet aangemeld op dat moment. Ze volgen vanuit ons intranet een link naar Zenya Saas omgeving. 

Kan ik ergens instellen dat ze niet op dit openbaar portaal terecht komen?

Of moet ik de link aanpassen zodat deze rechtstreeks naar standaard portaal verwijst?

 

Alvast bedankt.

grtz Nicky De Schoesitter

icon

Antwoord op het topic Chaim Leunissen 29 March 2023, 20:04

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +5

@ndscho0

Als u anonieme toegang inschakelt op een portaal, dan betekent dat dat er toegang is voor de niet-aangemelde gebruiker. Men komt dan altijd op dat portaal terecht.
Zou er namelijk eerst een aanmeldprocedure gestart worden, dan is er geen mogelijkheid om u niet aan te melden en uit te komen op het anonieme portaal.

Gebruikers met een account kunnen vervolgens 'naar binnen’ door rechtsboven op aanmelden te klikken.
Afhankelijk van de verder ingestelde authenticatie methode worden gebruikers vervolgens automatisch aangemeld of dient men zich handmatig aan te melden.
Vervolgens wordt het startportaal dat bij het betreffende account is ingesteld weergegeven.

We zijn benieuwd naar de reden waarom u een portaal beschikbaar wil maken voor gebruikers zonder account.
Met die informatie kunnen we u wellicht een passend alternatief bieden.

Badge +1

Wij zouden (voorlopig) onze labogids op die manier willen beschikbaar stellen naar de buitenwereld toe. Daarom dachten wij aan een openbaar portaal. Maar het probleem is dus dat onze medewerkers via het intranet naar het zoek en meldcentrum gaan, automatisch ingelogd worden en op het startportaal uitkomen. Van zodra ik het openbaar portaal activeer komen ze dus eerst, niet aangelogd op dit openbaar portaal uit. Maar nu ik dit aan het typen ben bedenk ik mij dat we misschien de link naar het zoek en meldcentrum kunnen aanpassen zodat ze direct naar het startportaal gaan. Ik weet niet of dat een oplossing kan zijn?

Is het misschien ook een idee om de labogids via een webshare aan te bieden naar de buitenwereld?

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring