Migratie on-premise naar SaaS/ Hosting - Wat is belangrijk bij de overgang

  • 27 August 2020
  • 13 reacties
  • 995 Bekeken

Reputatie 7

In dit document vind je een handig stappenplan over de migratie van on-premise naar onze SaaS omgeving. 


Ben je op zoek naar meer informatie over dit onderwerp?


13 reacties

Reputatie 4
Badge +7

Hallo Hiewwaiy 

 

Mooi dit stappenplan als interactief document en checklist voor de overgang naar SaaS. Maar als wekdocument is hij op deze manier erg onhandig voor ons te gebruiken. We zouden dit stappenplan/checklist graag als een Word bestand willen hebben of nog beter een Excel bestand. Nu moet ik bij iedere stap steeds van alles kopiëren en plakken.  Heeft Infoland niet een Excel of Word versie stappenplan in omloop?  

Voorbeeld: 

Acties OMSCHRIJVING EIGENAAR
1 Met ICT afstemmen op welke wijze men bij live-gang de URL in start menu kan aanpassen. Klant
2 Met ICT (tijdens technische intake) afstemmen of de URL binnen browsers moet worden opgenomen in trusted zones Infoland
3 Opnemen in communicatieplan naar gebruikers:- Favorieten in browser aanpassen- Hyperlinks in bestaande e-mail berichten van iProva werken niet meer Klant
4 Inventariseren mogelijke inkomende hyperlinks. In overleg treden met beheerders systemen welke hyperlinks naar iProva bevatten over hoe deze (in bulk) kunnen worden aangepast Klant
5 Inventariseren van hyperlinks die mogelijk niet meer functioneren Klant
Reputatie 7

Hoi @Alex van Baar ,

Bedankt voor je reactie. Ik heb dit intern gedeeld en we hebben besloten het document te gaan herzien. Hierbij bestaat er een kans dat het inderdaad in een ander format gegoten gaat worden. Ik kan hier alleen nog geen toezeggingen op doen. We gaan hier z.s.m. mee aan de slag! 

Helemaal eens met @Alex van Baar, een mooi stappenplan maar om dit te delen met bv een projectleider is erg onhandig.

Is het mogelijk dit document in Word/Excel te ontvangen?

Reputatie 1
Badge +4

Is dit reeds in word of excel beschikbaar? Wij stappen binnenkort ook over naar SAAS.

Alvast bedankt!

ik ben ook zeer benieuwd wanneer we iets in Excel/Word kunnen verwachten want wij willen ook door met de planning en daar hebben we het stappenplan voor nodig in Word of Excel. 

Reputatie 7

@Alex van Baar , @Eveliene . @Eveliene vd Vlies en @Ulrike, het document is inmiddels na aanleiding van jullie feedback aangepast. Daarnaast hebben we de checklist in Word beschikbaar gemaakt. Hopelijk kunnen jullie hiermee uit de voeten! 

Geweldig, dank jullie wel. Hier kunnen we mee verder!

Reputatie 1
Badge +4

Er zou ook een voorbeeld beschikbaar moeten zijn van een testplan? Te gebruiken na de migratie?

Waar kan ik dit ergens terugvinden?

Bedankt alvast!

Er zou ook een voorbeeld beschikbaar moeten zijn van een testplan? Te gebruiken na de migratie?

Waar kan ik dit ergens terugvinden?

Bedankt alvast!

 

We hebben geen standaard testplan voor na de migratie.

Reputatie 3
Badge +6

@Ron la Lau, deze pagina moeten we vooral bewaren 

Reputatie 5
Badge +8

#Durftevragen

Heeft iemand een voorbeeld van een communicatieplan m.b.t. de overgang naar SaaS?

 

Reputatie 4
Badge +6

Ik sluit mij graag aan bij de vraag van @Jeske van Gassel 

Ook wij hebben interesse mocht iemand dit hebben en kunnen delen.

Groet Diana 

Reputatie 3
Badge +6

@Jeske van Gassel en @Diana. Als jullie mij een bericht sturen met jullie emailadressen zal ik ons communicatieplan toesturen. In het LUMC gaan we in november over naar SAAS.

groeten Mariska

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring