F.A.Q.

Wat is de slow ring en een sandbox omgeving op iProva SaaS en wat kan ik er mee?

  • 8 april 2019
  • 5 reacties
  • 1376 Bekeken
Wat is de slow ring en een sandbox omgeving op iProva SaaS en wat kan ik er mee?
Reputatie 2
Badge +1
Ben je geïnteresseerd in een afwijkend update moment voor je iProva SaaS productie omgeving?
En wil je graag maximaal gebruik maken van de iProva SaaS door middel van een aparte sandbox (test) omgeving, met daarin de inhoud van je productie omgeving om mee te testen?

Lees dan verder, we leggen je graag de begrippen en mogelijkheden van de "slow ring" en een "sandbox omgeving" uit.
https://webshare.iprova.nl/j4p1z36c5p0zz8lo

5 reacties

Hoi Guy,

Graag vernemen wij of er kosten zijn verbonden aan het verkrijgen van de sandbox en de slow ring.

Dank je.

Gr. Gaby
Reputatie 2
Badge +1
Beste Gaby,



Goed om te horen dat jullie interesse hebben in het gebruik van een sandbox omgeving, hier zijn aanvullende kosten aan verbonden. Ik heb aan onze sales gevraagd om contact met je op te nemen en deze informatie toe te sturen.



Mochten andere klanten hier ook informatie over willen dan is dit ook op te opvragen door het volgende formulier in te vullen: https://forms.iprova.nl/4nyg7t3bh4/1183



Groet Guy
Reputatie 7
Badge +6
@Guy Bruens Kun je per update kiezen voor defaul ring of slow ring of is het een eenmalige keuze?
Reputatie 2
Badge +1
Beste Sylvia,



Het korte antwoord is ja, je kunt net voor de release van een major update opnieuw kiezen op welke ring je wilt draaien door tijdig een aanvraag in te dienen om van ring te wisselen.



Het is echter de vraag waarom jullie dit exact zouden willen. Ik kan me voorstellen dat je dit wil omdat de aankomende functionele wijzigingen van sommige updates een hogere impact hebben voor je organisatie dan andere major updates. En je daarmee extra tijd hebt voor de hoog impact updates om te testen met jullie inrichting (je hebt dan wel een sandbox omgeving). Maar ik betwijfel of het dan voor jouw organisatie nog duidelijk is wanneer je een update gaat ontvangen als je vaak wisselt. Daarnaast is het dan heel belangrijk om vast te leggen hoe je dan gaat besluiten om voor een bepaalde update van ring te wisselen (en de update 4 weken later te ontvangen) en wanneer niet. En hoe dan je interne test procedure er in beide situaties uitziet.



Ik denk daarom dat het verstandiger is een keuze te maken tussen ringen en hier alleen bij hoge uitzondering van af te wijken. Dus je kiest dan om je productie omgeving op de slow ring te plaatsen (major update 4 weken later ontvangen) of op de default ring (major update meteen ontvangen). Welke ring het beste bij jullie organisatie past, en of je een sandbox omgeving nodig hebt, weet ik niet. Maar het bovenstaand artikel kan je hopelijk helpen om deze keuze te maken.



Groet Guy
Reputatie 7
Badge +6
@Guy Bruens Fijn dat we kunnen kiezen. Ik kan me voorstellen dat het voor jou wellicht niet logisch is waarom we hiervoor geen standaardkeuze zouden willen maken. De praktijk is echter weerbarstig.

Ik ga er vanuit dat wij standaard voor de slow-ring zouden willen kiezen. Dit omdat wij dan de impact van de update kunnen zien en onze elearning bijvoorbeeld kunnen aanpassen.

Tevens geeft het ons de mogelijkheid om wat dingen door te testen en een inschatting te maken over welke functionaliteiten we de gebruikers/beheerders actief willen informeren en welke we ze vanzelf laten ontdekken.



Echter kan het zijn dat we op sommige functionaliteiten met smart zitten te wachten waardoor we wel zo snel mogelijk naar de nieuwe release willen gaan.



Daarnaast is er nog de vraag om tijdstippen van de updates. Bij ons in het ziekenhuis is er gedurende de zomervakantie sprake van reductie van geplande patiëntenzorg. Dit is noodzakelijk omdat we anders met het aanwezige personeel geen veilige en kwalitatief goede zorg kunnen leveren en omdat ook zorgverleners met een groot hart toch af en toe op vakantie moeten kunnen. Rondom deze periode vinden dan ook structureel geen implementaties van nieuwe dingen plaats of andere grote zaken die extra tijd van medewerkers vragen. Het grootste gedeelte van onze medewerkers zijn zorgverleners en gedurende deze periode gaan handen aan bed voor alle andere taken.

Wij voeren in juli en augustus dus nooit updates uit.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring