F.A.Q.

Veelgestelde vragen m.b.t. de overgang van Infoland SaaS naar Microsoft Azure

  • 8 October 2020
  • 9 reacties
  • 1545 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

In 2021 en 2022 gaan we onze gehele SaaS-dienstverlening verhuizen naar de Microsoft Azure-cloud, waarbij tegelijkertijd een modernisering plaatsvindt van onze technische software-architectuur om deze nog robuuster en nog beter schaalbaar te maken. 

Onderstaande Q&A geeft antwoorden op veelgestelde vragen over de overgang van de huidige SaaS infrastructuur naar Azure.

 


9 reacties

Reputatie 1
Badge +4

Naar aanleiding van bovenstaand overzicht heb ik een vraag over onderstaande tekst:

 Betekent dit dat het maken van bulkexports na de overgang naar Azure niet meer mogelijk is?

Reputatie 2
Badge +1

Hoi Karen,

Het korte antwoord: maak je geen zorgen, het maken van bulkexports is na de overgang naar Azure gewoon nog mogelijk.

Met een BI koppeling bedoelen we hier een koppeling tussen iProva en een extern (Business Intelligence) rapportage systeem. Onze klanten gebruiken deze koppeling vaak om gegevens uit systemen samen te brengen, om zo over het geheel te kunnen rapporteren of analyses te doen.
Een voorbeeld is het ophalen van informatie m.b.t. incidenten uit iProva en deze gegevens af te zetten tegen gegevens uit een ander systeem met de patient/medewerker bezetting per afdeling. 

Ik hoop dat dit je zorgen wegneemt, mocht je nog vervolgvragen hebben dan hoor ik het graag.

Groet Guy

 

 

Reputatie 1
Badge +4

Beste Guy,

hartelijk dank voor de snelle en duidelijke reactie. Goed om te weten dat deze optie blijft werken; we gebruiken deze om een back-up te downloaden voor het geval er problemen zijn met de internet verbinding. Voor de zekerheid nog 2 vervolgvragen:

  • Blijft de API ook werken of moeten daar aanpassingen in worden gedaan na de overgang naar Azure?
  • Heeft de overgang gevolgen voor de bestaande webshares (zowel via links als webshares die in lokale iProva omgevingen worden ontvangen)?

Alvast heel hartelijk dank voor je reactie.

 

Groeten,

Karen

 

Reputatie 2
Badge +1

Hoi Karin,

De API van iProva blijft gewoon op dezelfde manier werken, ook na de overgang naar Azure.
Wat wel zal veranderen is het IP adres van de SaaS omgeving, dus niet de URL (die blijft gelijk aan organisatie.iprova.nl).

Ik verwacht het niet, maar mochten jullie een IP beperking hebben ingesteld in jullie firewall instellingen, voor het draaien van de bulkexport download tool op de iProva API, dan dienen jullie daarvoor de nieuwe Azure IP adressen in de firewall toe te voegen. Meer uitleg over welke adressen dit zijn staat in bovenstaand document. Het is dus verstandig om dat wel nog even na te vragen/te beleggen bij jullie IT afdeling.

Overigens gaan we al onze SaaS klanten ook nog apart via een mailing informeren over de technische impact zoals die hierboven staat benoemd. 

Ook (bestaande) webshares blijven gewoon op dezelfde manier werken, ook na de overgang naar Azure.

Groet Guy

Reputatie 1
Badge +4

Beste Guy,

Fijn om te weten dat alles gewoon blijft werken. De nieuwe IP adressen hadden we gezien en hebben we doorgegeven dus dat moet goed komen.

Groeten,

Karen

Reputatie 1
Badge +4

Beste Guy,

Toch nog een specifieke vraag van degene die voor ons de API voor de bulkexport aan het inrichten is:

Goed te vernemen dat bulkexports mogelijk blijven. Wat ik nog wel graag zou willen weten is of het downloaden van die exports dan ook weer m.b.v. de zgn. restAPI gaat die (voor de nodige gegevens) dan ook weer een XML-configuratiebestand (BulkExportDownload.exe.config) ‘raadpleegt’ overeenkomstige het downloaden van bulkexports uit de huidige OLVG Lab iProva SaaS-omgeving.

Hopelijk kan je ook die vraag nog voor ons beantwoorden.

 

Groeten,

Karen

Reputatie 2
Badge +1

Hoi Karen,

Tijdens de overgang van SaaS naar Azure zullen er geen wijzigingen aan de werking van de publieke API van iProva plaatsvinden. Dus als jullie nu de (REST) API gebruiken om bulkexports te downloaden, dan zal dat ook na de overgang naar Azure op dezelfde wijze mogelijk blijven. 

Groet Guy

 

Naar aanleiding van bovenstaand overzicht heb ik een vraag over onderstaande tekst:

 

Als uit onze administratie blijkt dat je als klant een van de bovenstaande koppelingen gebruikt dan ontvang je van ons per mail nog hierover bericht zodat jouw organisatie kan controleren of je hiervoor een beperking in de firewall configuratie hebt ingesteld.

 

Wanneer kunnen we deze mail verwachten?

We maken namelijk gebruik van een lokale AD koppeling d.m.v. i+Sync.

 

Met vriendelijke groet,

Costas

Beste Costas,

Deze mail is op 26 februari verstuurd aan de primaire contactpersoon en hosting contactpersoon van jullie organisatie.

Maar ik zal deze mail naar u doorsturen.

 

Met vriendelijke groet,

Bastiaan Molsbeck

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring