Beantwoord

Afdrukken of doorsturen van interactieve documenten naar externen

  • 12 January 2020
  • 17 reacties
  • 476 Bekeken

Badge +1

Wij hebben een aantal procedures omgezet naar interactief document. Nu hebben wij een audit, en vragen de auditoren om de procedures door te sturen. 
Hoe doen we dit met interactieve documenten? Hoe kan je ze omzetten in pdf/afprinten/…. zodat ze naar externen kunnen gestuurd worden?

 

Bedankt voor jullie advies

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 29 August 2022, 14:03

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 1
Badge +2

Of een afbeelding leesbaar is in de print hangt af van het formaat van de afbeelding en de instelling hoe deze toont in het interactief document, zie screenshot. 

Als het een grote afbeelding betreft en deze groot toont in het interactief document (oranje icoontje in screenshot onder) dan wordt de afbeelding klein uitgeprint.

 

Hieronder zie je in de afdruk weergave hoe de afmeting van de afbeelding verschilt als je kiest voor een andere weergave in het document. (klein en middel pictogram)

Zie voor uitgebreidere uitleg de PDF in de bijlage

Reputatie 4
Badge +7

Hallo Thomas,

Ik bedoelde eigenlijk de leesbaarheid van de print optimaliseren bij interactieve documenten.

Zie mijn topic van 2 jaar geleden.

Hierop schrijf jij:

‘De kwaliteit van een print van een interactief document is sterk afhankelijk van hoe het interactief document is opgebouwd. Met name als er veel interactiviteit in zit en keuzeknoppen gebruikt zijn gaat de leesbaarheid achteruit. Dat gezegd hebbende kunnen we natuurlijk altijd kijken hoe we de leesbaarheid kunnen verbeteren'. 

Dus ik ben benieuwd of jullie al nagedacht hebben of zelfs al manieren/plannen hebben bedacht om de leesbaarheid van een print van een interactief document te optimaliseren. 

Badge

Hoe worden keuzeknoppen (en de onderliggende tekst) getoond als je deze gebruikt hebt in een interactief document en het document wilt afdrukken? Blijft dan nog steeds duidelijk welke tekst onder welke keuzeknop hoort? 

Hoe worden keuzeknoppen (en de onderliggende tekst) getoond als je deze gebruikt hebt in een interactief document en het document wilt afdrukken? Blijft dan nog steeds duidelijk welke tekst onder welke keuzeknop hoort? 

 

De setjes van keuzeknoppen worden dan genummerd en bij tekst die bij een keuzeknop hoort, wordt dan het nummer met de naam van de bijbehorende knop getoond:
 

 

Hoi

Ik ben interactieve taakkaarten aan het maken, die ik graag per bladzijde wil afdrukken. Is dit ergens in te stellen?

In de pdf kan ik dit ook niet meer wijzigen. 

Hopelijk hebben jullie een oplossing.

Groet Jolanda 

 

Hoi @Jolandabrauer, je kunt bij het afdrukken van een interactief document alleen het gehele document afdrukken.

Hoe kan ik dan pagina's instellen in een interactief document?  Ik wil graag per taakkaart een pagina dan. 

Groet Jolanda 

Reputatie 7

UPDATE: 
 

Vanaf maart 2020 is het wél mogelijk gemaakt om interactieve documenten te printen. 
Bekijk ook deze sprint review voor meer informatie hierover. 

Reputatie 4
Badge +7

Printen van interactieve documenten

Het laatste bericht is alweer van 10 maanden geleden.

Ook in Isala bestaat deze wens en hebben we 2 jaar geleden met alle andere verbeterpunten/wensen ingeleverd en gedeeld op de community.

In sommige gevallen is het nou eenmaal nodig om een interactief document te printen.

In ons geval dienen wij aan een vertaalbureau alle JCI gerelateerde thema documenten te sturen. Daar wij alle thema's aan het overzetten zijn zoals vallen, pijn, enz naar interactieve documenten kunnen wij deze niet meer aanleveren bij het vertaalbureau. 

Graag zouden wij willen weten wat de status is van deze wens. Wordt deze t.z.t gerealiseerd of zijn er helemaal geen plannen om interactieve documenten op een leesbare manier te kunnen printen? 

Je kunt een pagina-overgang toevoegen in een interactief document maar die wordt alleen gebruikt bij het lezen van het document, niet bij het afdrukken. Je kunt niet zelf bepalen wat er bij het afdrukken op één pagina komt.

Reputatie 2
Badge +4

Bij mij komt nu ook de vraag binnen om een interactief document te kunnen afdrukken bv. een handleiding. Ik heb een afdruksjabloon hiervoor gemaakt en dit lukt inderdaad maar de afbeeldingen zijn niet meer te lezen, dus te klein. Kan ik hier iets in aanpassen zodat de afbeeldingen goed te lezen zijn?

Graag hoor ik een reactie!

Reputatie 3
Badge +4

@colette , 

Interactieve documenten kun je niet afdrukken..

Wel is het mogelijk om op basis van een Webshare deze documenten buiten Zenya om te laten tonen aan externen, zoals auditoren:

- Ga naar Applicatiebeheer > Documenten > Webshare
- Maak een nieuwe webshare aan (eventueel beveiligen met een wachtwoord ) en kies de juiste map of maak een specifiek filter aan.

Nu worden alle gepubliceerde documenten uit de map of die voldoen aan het filter in deze Webshare gezet, inclusief de interactieve documenten. Via deze webshare kunnen de auditoren de documenten lezen. Je kunt daar dus alle typen documenten m.b.t. de audit in opnemen.

Misschien ook interessante topics:

 

Reputatie 5

Hoi Alex,

Wat is wat jou betreft nog een openstaand punt wat betreft het afdrukken van interactieve documenten? De vraag in dit topic ging er initieel over dat afdrukken niet mogelijk was, maar dat is al enige tijd wel het geval. Deze idee is wat dat betreft opgeleverd. Ik begrijp dat het echter nog niet aan je verwachtingen voldoet. Tegen welk probleem loop je nu nog aan? 

Badge +1

Bedankt ! Zullen we zo doen.

Reputatie 1
Badge +2

Infoland, 

Het antwoord van Marcel Maertens op deze vraag klopt niet meer, gezien een interactief document uitgeprint en opgeslagen kan worden als PDF. 

Is het misschien een idee om het antwoord te vernieuwen of te verwijderen gezien de huidige informatie verouderd is? 

Vriendelijke groet, 

Bianca

Reputatie 2
Badge +4

Blijft nog steeds de vraag open of de afbeeldingen dan ook nog te raadplegen zijn. Want een PDF maken van een interactief document lukt wel maar de afbeeldingen zijn te klein.

Met vriendelijke groet,

Gerrie

Reputatie 2
Badge +4

Heel erg bedankt, voor deze uitleg. Collega's zullen hier heel blij van worden!

Mvg. Gerrie

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring