Vraag

Automatisch overdragen verantwoordelijkheden bij uitdiensttreding?

  • 1 April 2021
  • 2 reacties
  • 64 Bekeken

Badge

Wij gebruiken iDocument voor ons DMS. Het komt voor dat medewerkers uit dienst treden  waarbij de gebruikersgegevens in iDocument bewaard blijven omdat deze aan documenten zijn gekoppeld als beoordelaar of autorisator. Nu heeft iDocument de mogelijkheid om de verantwoordelijkheden met een handmatige actie over te dragen naar een andere gebruiker. Mijn vraag is of er organisaties zijn waarbij dit na de registratie van uitdiensttreding geautomatiseerd verloopt. Zo ja, welke koppelingen zijn hierbij gemaakt en hoe is dat proces ingericht?


2 reacties

Reputatie 5
Badge +8

@Fschreuder daar ben ik ook wel benieuwd naar: soms zijn wij net te laat met het handmatig overzetten van rechten (omdat wij dan niet weten dat iemand uit dienst gaat). Je kunt dan niet meer achteraf de rechten van degene die weg is gegaan omzetten naar een andere gebruiker, waardoor je veel werk hebt. Als hier iets automatisch voor te verzinnen is, zou dat heel prettig zijn!

Hallo,

Een geautomatiseerd proces ken ik helaas niet (wel erg nieuwsgierig naar andere reacties!). Een mogelijkheid is om eigenaarschap middels een functie vast te leggen; dan weet je in ieder geval waar het thuis hoort ongeacht de persoon.
 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring