Vraag

Rechten om documenten te kunnen wijzigen

  • 26 February 2021
  • 1 reactie
  • 163 Bekeken

Badge +1

 

 

Mijn vraag is wat de meest eenvoudige weg is om een document door medewerkers te kunnen laten aanpassen als dat nodig is; wat niet vaak gaat gebeuren. Dus het gaat me niet enkel om het wijzigen van documenten bij revisie (standaard per drie jaar) wanneer we hen uitnodigen als schrijver. 

  • hen schrijver maken om makkelijk toegang te geven om wijzigingen aan te brengen?
  • Een nieuwe rol aanmaken waarbij wordt aangevinkt: een document bewerken + taalfouten corrigeren
  • daadwerkelijk hen de rol van documentbeheerder geven?
  • Andere optie? 

 


1 reactie

Beste @Anneleen Vandekeybus,

 

Als er iets aan een document moet gewijzigd worden is de makkelijkste manier, een nieuwe conceptversie aanmaken en de gebruiker als schrijver uitnodigen.

Betreft het slechts een typefout correctie of een heel kleine aanpassen, dan zou dit ook via “taalfouten corrigeren” kunnen. Dit doet dan meestal de documentbeheerder omdat je bij gepubliceerde documenten geen schrijver kunt uitnodigen.

 

Als dit soort aanpassingen vaak dient te gebeuren dan zou je inderdaad ook een nieuwe rol kunnen aanmaken met de rechten “document bewerken en taalfouten corrigeren” en deze aan een groep van gebruikers toe kunnen kennen.

De rol van documentbeheerder zou ik hun niet toekennen omdat ze dan erg veel rechten hebben en oa. ook documenten zouden kunnen verwijderen ...
 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring