Dubbele namen in rapport leesbevestigingen iDocument

• 24 juli 2018
  • 2 reacties
  • 149 Bekeken

In onze AD zitten verschillende medewerkers met dezelfde naam. Indien ik een rapport maak inzake leesbevestigingen, kan ik deze personen niet onderscheiden omdat enkel naam zichtbaar is. Idee zou zijn om ook het unieke emailadres te visualiseren. Wie loopt hier nog tegenaan? Hebben jullie een work-around?

2 reacties

Reputatie 4
Badge +2
In de gebruikerslijsten, zoals die van de leesbevestiging is het inderdaad niet mogelijk om gebruikersdetails te bekijken. Wij hebben bij de koppeling met onze AD er daarom voor gekozen om voldoende details in de getoonde naam op te nemen. We zijn op het volgende format uitgekomen:

T.K. Testenburg (Kees).
C.A.A. van Voorbeeld - Meisjesnaam (Caroline)

Wij hebben ook mensen met dezelfde achternaam, zelfde voornaam en daarbij zou dan de meisjesnaam uitkomst kunnen bieden, of natuurlijk in mindere mate de voorletters.

Voor het geval dat nog niet voldoende onderscheid bied, wordt een tweede naam volledig opgenomen, of wordt er tussen haakjes de functie van de gebruiker vermeld na de voornaam. Dit is gelukkig nog niet aan de orde geweest, maar heeft historisch wel voorgekomen een aantal jaar terug.

Ik denk dat een toevoeging in de lijst dialoog om alle info van de persoon, zoals b.v. in de tabellen in iDocument, niet zou misstaan. Zo kan je snel telefoonnummers, email en de gebruikersnaam inzien, maar die optie bestaat nu (nog) niet in dit keuze scherm.
Reputatie 6
Hoi @Nausikaa Nuyttens kun je vooruit met de reactie van @JesseV?

@JesseV:
Ik denk dat een toevoeging in de lijst dialoog om alle info van de persoon, zoals b.v. in de tabellen in iDocument, niet zou misstaan. Zo kan je snel telefoonnummers, email en de gebruikersnaam inzien, maar die optie bestaat nu (nog) niet in dit keuze scherm.
Zou je die gegevens willen zien om de gebruiker sneller op te kunnen zoeken? Want je hebt daar natuurlijk ook gewoon altijd zicht op de gebruikersnaam (die in het geval van AD hetzelfde is als de inlognaam van de systemen, en vaak (niet altijd) hetzelfde is als het voorstukje van het emailadres). Dat zou, om een gebruiker te kunnen vinden, vaak voldoende moeten zijn.

Reageer