Beantwoord

Proces - Verwijzen naar een document

  • 20 July 2018
  • 5 reacties
  • 625 Bekeken

Reputatie 3
Badge +6
Hallo allemaal,

In iProcess heb ik een proces opgemaakt. Er waren veel verschillende documenten voor dit ene proces. Dit heb ik vervolgens aangepast naar één document.
Vervolgens dacht ik; als ik dit document nu opbouw zoals ik het proces opgesteld hebt dan zit hier een logische volgorde in en kan ik per shape verwijzen naar het juiste hoofdstuk in het document.

Echter wanneer ik een verwijzing maak in iProcess naar een document kan ik maar tot één niveau hoofdstukken koppelen. Dit zijn paragrafen; vastgesteld in een sjabloon. (Werkt alleen met HTML
Er kan niet gekoppeld worden naar onderliggende hoofdstukken (Kop 2, 3 en 4 etc.).

Nu zou ik elke shape kunnen koppelen naar dat document; maar ik had het juist zo mooi gevonden als ik deze gelijk kon koppelen aan het juiste hoofdstuk. Ik wil overigens voorkomen dat er in de shape teveel tekst komt te staan. In het proces staat het globaal aangegeven en in het document staat het verder uitgeschreven.

Lopen jullie (andere organisaties) hier ook tegen aan? Hoe lossen jullie dit op?
Ik hoor graag van jullie.


Met vriendelijke groet,
Gerlof Huntelerslag
Ziekenhuis Nij Smellinghe Drachten
icon

Antwoord op het topic Job Kramer 20 July 2018, 12:34

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Als je doeldocument een html-document is kun je gebruik maken van bladwijzers. Het is namelijk ook mogelijk hyperlinks te leggen naar bladwijzers in documenten.


Reputatie 3
Badge +6
Top; dit lost volgens mij het probleem op!

Klopt het dat er geen spatie mogelijk is in de bladwijzer?
Hallo Job,

Ben nieuw in deze groep, maar ik heb al voorheen gewerkt met iDocument.
De bladwijzers heb ik al enige tijd (langer dan decennia, ergens 2005) geleden ontdekt.
Maar als je document toch enige omvang heeft en wel tientallen onderliggende hoofdstukken (subparagrafen) bevat, die je voor het gebruik bijna allemaal wilt gebruiken, dan is het maken van bladwijzers toch een tijdrovende zaak 😩.
Het zou toch fijn zijn als je bij het linken naar andere documenten gebruik kunt maken van de subparagrafen, dus m.a.w. is het mogelijk om de gehele inhoudsopgave te kunnen gebruiken als ingestelde bladwijzers, zodat je deze niet hoeft te maken?
Het zou een aangename verbetering zijn in de software voor documentenbeheerders😀👍🏻!

Met vriendelijke groet,
Theo Kesselring
Klinisch Chemisch Laboratorium & Trombosedienst
Franciscus Ziekenhuis, Rotterdam/Schiedam
Reputatie 5
Badge +8

Je zou bij minder lange documenten ook ervoor kunnen kiezen om de betreffende tekst uit het hoofdstuk achter de shape te hangen,………… het document te verwijderen en alleen nog maar met het Proces te werken.

Dit levert veel tijdsbesparing in het beheer op. Minder documenten en meer processen ! een proces met enige verklarende tekst leest sneller !

 

Reputatie 6
Badge +7

Het zou dan wel fijn zijn als de kolombreedte van de tekst in de shape wat breder zou zijn. Deze is nu zo smal dat de tekst onprettig leest als je iets meer informatie plaatst. Zeker als je grbuik maakt van bullets die automatisch inspringen en niets links uitlijnen . Uiteraard moet je geen hele proza in de shape plakken, maar onze gebruikers ervaren soms hinder van de huidige vormgeving waardoor toch voor een separaat document wordt gekozen.

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring