Is te zien wanneer een document voor het laatst geraadpleegd is?

  • 19 July 2019
  • 7 reacties
  • 212 Bekeken

Badge +1
Is uit het systeem te halen wanneer een document voor het laatst geraadpleegd is?

7 reacties

Er is geen veld 'laatst bekeken' dat je kunt gebruiken.
Als je wilt weten of er documenten zijn die al lange tijd niet meer zijn geraadpleegd, kun je dat zien via het rapport 'Hits per document'. Je kunt dit rapport oplopend sorteren op 'Aantal hits' en bij het bekijken de periode opgeven, bijvoorbeeld het afgelopen jaar. Je kunt zo snel zien welke documenten al een jaar lang niet meer zijn bekeken (= 0 hits).
Reputatie 2
Badge +3
zou het mogelijk zijn om het aantal hits weer te geven op het tabblad eigenschappen. Je kan het wel via een rapport doen maar dat vind ik soms zo omslachtig als ik het voor 1 document wil weten.
@Jikke probleem hierbij is dat het aantal hits altijd gebaseerd is op een periode. Op het tabblad 'Eigenschappen' bij een document kun je deze periode niet kiezen en zou je dus met een vaste periode moeten werken.

Het totaal aantal hits zegt niet zo veel. het zou dan kunnen dat het document in het verleden vaak is geraadpleegd maar al langere tijd misschien vrijwel niet meer.
Reputatie 2
Badge +3
@Inge Kuijpers Ik zou het laatste jaar (of sinds publicatie) beide een prima periode vinden.
Reputatie 5
Badge +6
Beste Jikke

Misschien kan het je voorlopig al helpen om het aantal hits zichtbaar te maken via "kolominstellingen" in het documentenoverzicht.
Hier zie je dan meteen het aantal hits per document waardoor je geen rapport hoeft te draaien. De bemerking van Inge bij de interpretatie van het aantal hits blijft natuurlijk van toepassing. Maar het geeft wel een idee of een document veel geraadpleegd wordt of niet. Ik vind het op deze manier alvast inzichtelijk en geeft een eerste indicatie.

Badge +1

Het filter voor kolominstellingen had ik al gevonden en hits nu standaard ingesteld. Maar is het in een rapport ook zichtbaar te maken door welke personen het document geraadpleegd is?

Reputatie 5
Badge +6

@sbakker 

Heb je al eens het rapport "lijst van hits per document per gebruiker" uitgevoerd of het rapport "meest gelezen documenten per gebruiker"?  Volgens mij kan je deze info hieruit halen.  Tip: kijk wel hoe jou organisatie hiermee omgaat naar privacy toe.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring