Vraag

Taken in ''Mijn takenscherm'' in één keer verwijderen?

• 23 augustus 2019
  • 9 reacties
  • 157 Bekeken

Beste,
Is het mogelijk om de berichten in mijn taken in een keer te verwijderen?
Wij werken namelijk vanuit centraal beheer via de mail en niet via "mijn taken".
Hierdoor stapelen deze zich enorm op en moeten we ze regelmatig verwijderen.
Helaas zijn controle taken niet te verwijderen.

Mvg Gaby Habets

9 reacties

Reputatie 6
Hoi @ghab, welkom op de community!

Het is niet mogelijk om alle berichten in 'mijn taken' ineens te verwijderen. Ik zie wel dat je aangeeft dat je het takenscherm niet gebruikt. Wat je zou kunnen doen (voor notificaties), is uitzetten dat deze in je 'mijn taken'-scherm verschijnen: je kunt rechtsboven op je naam klikken, en dan naar 'mijn abonnementen' gaan. Je kunt daar per 'abonnement' instellen of je die in het takenscherm moet komen.

Hopelijk helpt je dat wat op weg!
Reputatie 1

Binnen het VUmc zouden wij het ook op prijs stellen als deze mogelijkheid er wel komt. Voorbeeld. Een documentbeheerder is met zwangerschapsverlof geweest en heeft 400 berichten in haar taken. Dit betekent 400 keer een bericht moeten verwijderen.Dit is erg arbeidsintensief en kost veel tijd. De functionaliteit heeft er in het verleden wel ingezeten en we missen dit enorm. Zeker omdat indien men veel berichten in zijn taken heeft dit invloed heeft op de performance.

Reputatie 6

We gaan binnenkort werken aan de verbetering van het takenscherm. Dit is een punt waar we ook naar kunnen kijken. Wel is het belangrijk om de definities scherp te stellen tussen taken en berichtenTaken ga je nooit kunnen verwijderen; het zijn acties die je uit moet voeren. Wanneer een taak niet uit je takenlijst gaat na het uitvoeren daarvan (of als het door meerdere mensen uitgevoerd mag worden en iemand heeft dat gedaan) vind ik het een bug. Immers, de taak is niet meer uit te voeren.

Voor berichten ligt dat anders; dat zijn notificaties die het systeem je stuurt om je van een bepaalde gebeurtenis op de hoogte te stellen. Daarvan is best te zeggen dat je die makkelijker in bulk moet kunnen verwijderen, al zullen sommige klanten dan ook zeggen dat dat niet fijn is, omdat er dan geen garantie meer is dat een bericht gelezen weggegooid wordt. Als iemand op deze manier het takenscherm ‘opruimt’ kunnen er immers ook nog wel relevante berichten weggegooid worden.

Ik wilde ook nog een verhaaltje ophangen over het feit dat je via ‘mijn instellingen’ kan bepalen òf en in welke frequentie je berichten in je takenlijst krijgt. Maar ik zie dat ik dat al eens gedaan heb.

Reputatie 1

Helemaal mee eens, dat risico is er inderdaad. Het verdient naar mijn idee aanbeveling om meer te kunnen filteren dan alleen op berichten of taken. Selectiever kunnen filteren bijvoorbeeld op een meldnummer of document id zou hierbij helpen. Zodat je na kunt kijken dat document X al is gepubliceerd en daarna al deze berichten van dat ene document kunnen verwijderen. Mogelijk helpt dit de gebruikers

Reputatie 4
Badge +1

Ik ben voor beide opties :

• Berichten in bulk kunnen verwijderen
  • de filteroptie van nummer aangezien de nummers altijd oplopen. Nu kun je deze helaas niet gebruik omdat je geen “bereik” van nr's kunt aangeven.

De filter op titel van meldtype is wellicht een optie die je nu al goed kunt gebruiken.

Reputatie 6

Ik snap die behoeftes wel, maar waar nadrukkelijk rekening mee moet worden gehouden is het feit dat het takenscherm voor alle iProva-onderdelen taken weergeeft. Dus we kunnen daar niet veel ècht module-specifieks doen, zoals nummers en meldingstype-titels.

Reputatie 1

ik zou het ook fijn vinden als taken/berichten per iProva item bij elkaar staan. Nulijkt alles zeer random

Vanuit het LUMC zouden wij ook graag zien dat het mogelijk wordt om in elk geval berichten in 1x te verwijderen. Is er al zicht of dit inderdaad opgepakt gaat worden?

Reputatie 7

Hoi @Elsbeth van Dorp , er is nog geen zicht op wanneer we dit gaan oppakken. 
Als we daadwerkelijk hiermee aan de slag gaan, dan zal het dit alleen voor gelezen berichten gelden. 

Reageer