Beantwoord

Toewijzen opmerking bij conceptdocument aan doelgroep (Schrijvers, beoordelaars, of schrijvers/beoordelaars)

• 19 juni 2019
  • 2 reacties
  • 172 Bekeken

Bij een concept is het mogelijk een opmerking te richten aan één van de doelgroepen (Schrijvers, beoordelaars, of schrijvers/beoordelaars). Zie het bijgevoegde screenshot. Dit genereert (zover wij weten) geen emailbericht of notificatie aan deze doelgroepen.

Onze vragen:
1) Wat zou een toewijzing aan één van deze doelgroepen moeten doen, wat is de functie/doel van deze toewijzing?
2) Lopen we hier een (email)notificatie mis, of genereert deze toewijzing überhaupt niets?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

icon

Beste antwoord door Job Kramer 19 juni 2019, 14:04

Hoi Thijs,

Welkom op de community.

De toewijzing bepaalt op welke schermen de opmerking getoond wordt. Een opmerking aan schrijvers wordt in het documentbeheer getoond naast het document voor uitgenodigde schrijvers. Een opmerking aan beoordelaars wordt getoond op het document beoordelen scherm.

Deze opmerkingen worden meestal geplaatst voordat een schrijver uitgenodigd wordt of het document in beoordeling gaat. Daarom is van notificaties geen sprake. Ze zijn bedoeld om aandachtspunten te kunnen aanreiken aan schrijvers en of beoordelaars, bijvoorbeeld:

voor een beoordelaar zou je een opmerking kunnen plaatsen: kun je extra aandacht geven aan paragraaf 2.1, want ik weet niet zeker of ik dit onderwerp duidelijk genoeg behandel.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Hoi Thijs,

Welkom op de community.

De toewijzing bepaalt op welke schermen de opmerking getoond wordt. Een opmerking aan schrijvers wordt in het documentbeheer getoond naast het document voor uitgenodigde schrijvers. Een opmerking aan beoordelaars wordt getoond op het document beoordelen scherm.

Deze opmerkingen worden meestal geplaatst voordat een schrijver uitgenodigd wordt of het document in beoordeling gaat. Daarom is van notificaties geen sprake. Ze zijn bedoeld om aandachtspunten te kunnen aanreiken aan schrijvers en of beoordelaars, bijvoorbeeld:

voor een beoordelaar zou je een opmerking kunnen plaatsen: kun je extra aandacht geven aan paragraaf 2.1, want ik weet niet zeker of ik dit onderwerp duidelijk genoeg behandel.
Reputatie 1
Beste Thijs, Job,
Ik ben het met Thijs eens dat het logisch zou zijn als er een email/tak notificatie aan gekoppeld zou worden.
Gebruikers hebben de mogelijkheid om een opmerking te plaatsen bij een document. Deze komt terecht bij de documentbeheerder. Dat is op zich prima: de documentbeheerder kan dan bepalen of de opmerking zinnig is en of hij/zij deze zelf kan afhandelen (typefouten bijvoorbeeld).

Als het om een inhoudelijke opmerking gaat, is de documentbeheerder echter niet de aangewezen persoon om deze af te handelen, maar de schrijver of autorisator.
Het zou in die gevallen mooi zijn als je de opmerking met commentaar kan doorzetten aan de schrijver/autorisator met notificatie.
Dat mag wat mij betreft ook via een extra opmerking zoals de nu bestaat voor de schrijver/autorisator, maar dan wel met notificatie.
Nu kan ik als documentbeheerder wel de opmerking plaatsen, maar alleen onder de aandacht brengen als ik eerst een nieuw concept aanmaak, de medewerker als schrijver uitnodig met het verzoek de opmerking te beoordelen en zo nodig te verwerken. Als de opmerking niet tot een wijziging leidt, is de tussenstap van een nieuw concept aanmaken overbodig.

Groet,
Jop Helleman, UMCG

Reageer