Vraag

Vragen over 'Mijn Vilans Protocollen'

  • 13 november 2020
  • 12 reacties
  • 328 Bekeken

Reputatie 4
Badge

Vilans bouwt momenteel een nieuw platform voor haar protocollen, ‘Mijn Vilans Protocollen’ genaamd. Als jouw organisatie gebruik maakt van de Vilans KICK-protocollen, dan ben je hier recent per brief over geïnformeerd.

 

In het nieuwe platform gaat een aantal zaken veranderen t.o.v. de huidige situatie. Het aanbod van content wordt uitgebreid en de opzet van de protocollen wordt toegankelijker gemaakt. Tegelijkertijd zullen ook een aantal functionaliteiten komen te vervallen, waaronder de mogelijkheid om als organisatie je eigen selectie te maken of deskundigheidsniveaus toe te voegen.

 

Het is niet helemaal duidelijk hoe de protocollen in bestaande systemen zoals iProva kunnen worden opgenomen. Dat is nog niet door Vilans met ons gedeeld. Ook heeft Vilans kenbaar gemaakt dat gebruikers in de nieuwe omgeving een persoonlijk account krijgen. Hoe dit verder vormgegeven gaat worden, in relatie tot gebruikersbeheer en single sign-on, is op dit moment ook nog niet bekend.

 

We ontvangen vragen van onze iProva klanten die nu de Kick protocollen met Webshare importeren. Daarom sturen aan op meer duidelijkheid bij Vilans. Maar we zijn ook benieuwd naar de behoeften van onze gebruikers.

 

Aan de Vilans gebruikers onder ons, hebben we daarom de volgende vraag: Wat zijn jullie eisen, wensen en zorgen in het licht van deze ontwikkeling?


12 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Wij maken al een aantal jaar tevreden gebruik van de Vilans protocollen. Nieuwe & gewijzigde documenten worden automatisch middels webshare toegevoegd/doorgevoerd. Hopelijk kan er een koppeling komen tussen iProva en ‘Mijn Vilans Protocollen’. Het is voor ons een eis dat de documenten in iProva raadpleegbaar moeten zijn. Hopelijk komt er gauw meer duidelijkheid vanuit Vilans. 

Reputatie 3
Badge +4

Wij maken al een aantal jaar tevreden gebruik van de Vilans protocollen. Nieuwe & gewijzigde documenten worden automatisch middels webshare toegevoegd/doorgevoerd. Hopelijk kan er een koppeling komen tussen iProva en ‘Mijn Vilans Protocollen’. Het is voor ons een eis dat de documenten in iProva raadpleegbaar moeten zijn. Hopelijk komt er gauw meer duidelijkheid vanuit Vilans. 

Hier bij Thebe exact hetzelfde

Reputatie 1

Wij maken al een aantal jaar tevreden gebruik van de Vilans protocollen.

De eisen van de Saxenburgh zijn:

Het raadplegen van Vilans documenten in iProva.én de mogelijkheid om zelf een deskundigheidsniveau toe te voegen aan de protocollen.

 

 

 

Reputatie 1

Voor QuaRijn is het ook erg belangrijk dat de koppeling gerealiseerd wordt.

Gebruik maken van een nieuwe omgeving alleen voor de nieuwe Vilans protocollen, gaat veel vragen en gebruikersongemak met zich meebrengen. Dit is zeer ongewenst.

Reputatie 2
Badge +1

Binnen ZNWV maken wij ons ook zorgen over 2 aparte manieren van raadplegen; Infoland en Vilans. 

Als nadelen zien wij:

  • Medewerkers weten niet meer waar ze moeten zoeken naar een document, via Vilans of via Infoland.
  • ‘Eigen’ documenten of afwijkende afspraken op de Vilans protocollen worden niet meer gevonden. Het schept verwarring.
  • Tellingen op de documenten worden jaarlijks gebruikt om de afdeling Leren en Ontwikkelen te informeren over de meest gebruikte Vilans protocollen en meest gestelde vragen. Er is straks geen inzicht meer in de gebruikerskant van Vilans.

Voor ons was 1 van de belangrijkste redenen om naar Infoland over te stappen destijds om de integratie van Vilans protocollen. Iets wat onze vorige software leverancier met de cd rom ook al had gerealiseerd.

 

Reputatie 2
Badge +3
  • Medewerkers weten niet meer waar ze moeten zoeken naar een document, via Vilans of via Infoland.
  • ‘Eigen’ documenten of afwijkende afspraken op de Vilans protocollen worden niet meer gevonden. Het schept verwarring.

Aan bovenstaande wil ik graag toevoegen:

  • De leeromgeving linkt meteen naar de juiste Vilansprotocollen in iProva die nodig zijn voor de toets. Dit moet vooral zo blijven.
  • De mogelijkheid om zelf te kunnen kiezen welke Vilansprotocollen we beschikbaar willen stellen, zodat onnodige ballast niet getoond wordt, heeft ook een meerwaarde.
  • Momenteel hebben we een link opgenomen bij het zorgplan in het ECD rechtstreeks naar de Vilansprotocollen in iProva. Dit is voor de medewerker duidelijk.

Ook wij hebben al overleg gehad met onze contactpersonen bij Vilans en we hebben al een mail met onze vragen naar Vilans gestuurd, maar ze kunnen ons geen antwoorden geven.!!

Reputatie 1
Badge

Wij (Zorggroep Alliade) maken al 4 jaar tevreden gebruik van de Vilans protocollen. Nieuwe & gewijzigde documenten worden automatisch middels webshare toegevoegd/doorgevoerd. Het is een grote wens van ons dat er een koppeling komt tussen iProva en ‘Mijn Vilans Protocollen’ zodat de documenten in iProva raadpleegbaar zijn.  Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid.

 

Reputatie 1

Wij maken al een aantal jaar tevreden gebruik van de Vilans protocollen. Nieuwe & gewijzigde documenten worden automatisch middels webshare toegevoegd/doorgevoerd. Hopelijk kan er een koppeling komen tussen iProva en ‘Mijn Vilans Protocollen’. Het is voor ons een eis dat de documenten in iProva raadpleegbaar moeten zijn. Hopelijk komt er gauw meer duidelijkheid vanuit Vilans. 

Hier bij Thebe exact hetzelfde

Voor Amstelring geldt ook hetzelfde

Zorgfederatie Oldenzaal heeft 2 jaar geleden gekozen voor iDocument, mede vanwege de integratie met de Vilans protocollen wat het gebruiks- en vind gemak verhoogd en omdat men dan niet apart hoeft in te loggen.

Dat laatste was voor ons cruciaal en is een belangrijke vereiste. Hiermee wordt tevens verwarring voorkomen als men op andere plekken moet zoeken.

We vinden het belangrijk dat er een directe koppeling, zonder extra inlog, mogelijk blijft waarbij nieuwe en gewijzigde documenten automatisch worden verwerkt.

Badge +1

Ook bij ZorgSaam zijn we zeer benieuwd naar de uitwerking van Vilans. Tot nu toe is dit onduidelijk en zijn we niet blij met deze onduidelijkheid.

Reputatie 5
Badge +8

Vanuit MeanderGroep ZL de volgende vragen :

Door de koppeling met iProva was raadplegen eenvoudig, in de nieuwe situatie ontstaan de volgende vragen en bij ons :

  1. komt er een nieuwe standaard koppeling vanuit iProva/Infoland naar het VILANS platform ? → LIEFST wel tbv. gebruikersgemak
  2. Kan SSO (SingelSignOn) blijven bestaan in een nieuwe situatie ?
  3. Deskundigheidsnivo's moeten we straks zelf borgen (veel beheerwerk), kan deze optie niet in de nieuwe situatie verankerd worden, of bestaat er een mogelijkheid dit in iProva te verankeren - bv via Gebruikersbeheer / documenteigenschappen / ……..…. anders ??
  4. Kunnen in het nieuwe VILANS platform Meander gebonden Protocollen verankerd worden, of gaat dit geheel terug naar iDoc ?
  5. Hoe gaan de kosten voor het VILANS abonnement zicht verhouden naar de nieuwe situatie ?

Voor Zorggroep Noorderboog geldt het volgende

  • we willen graag deskundigheidsniveaus blijven kunnen toevoegen
  • koppeling vanuit LMS en Cura cliënten dossier naar de vilans protocollen moet blijven werken
  • vilans protocollen moeten toegankelijk blijven vanuit irpova, niet via aparte inlog / systeem
  • ook fijn om documenten die de organisatie niet nodig heeft, uit te kunnen zetten (bijv de protocollen voor kinderen)

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring