Beantwoord

Word-bestand met commentaar omzetten naar PDF

  • 3 December 2019
  • 3 reacties
  • 226 Bekeken

Bij Word-bestanden waar commentaar in voorkomt wordt dit steeds in het PDF-bestand weergeven ongeacht de instelling in Word (Origineel tonen ipv met commentaar). Kan dit vermeden worden? Dus wat niet zichtbaar is in Word mag ook niet zichtbaar zijn in de PDF. Bij de omzetting vanuit Word zelf zijn er verschillende opties, o.a. om commentaar al dan niet te tonen.

Bedankt!

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 7 January 2021, 10:38

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6

Beste @Hans Berth,

 

Ik heb je berichtje doorgegeven aan de service desk, omdat ik vermoed dat het hier om een bug gaat.

 

Welkom op de community trouwens!

Badge +1

Ik heb op zich dezelfde bemerking.
Kunnen we ergens kiezen of de pdf “afdruk” van word bestanden al dan niet met opmerkingen is of niet?

Bedankt,

Thomas

De PDF omzetting zet het document om met de standaard weergave opties van Word. De instellingen die je opslaat met je persoonlijke account hebben daar geen invloed op.

Gelukkig biedt Word de optie om in 1x alle opmerkingen te verwijderen uit het document.

Indien het gewenst is om de eerste versie met opmerkingen te bewaren, dan zou je de volgende werkwijze kunnen hanteren:

  • Publiceer het huidige document
  • Maak er direct een nieuwe conceptversie (versie 2) van
  • Verwijder de opmerkingen uit de conceptversie en publiceer versie 2
  • Versie 1 van het document (met opmerkingen) wordt dan in het documentarchief geplaatst.

Omdat het onderhoud en beheer van versie 2 en hoger via iProva loopt, kun je de opmerkingen in iProva registreren in plaats van in het Word document.

Dat dit niet altijd mogelijk is voor de allereerste versie van een document is begrijpelijk: de oorsprong daarvan ligt vaak buiten iProva.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring