Acties bij de ''wat-moet-ik-doen-tabel" voorwaardelijk maken

  • 31 December 2019
  • 1 reactie
  • 81 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

In onderstaande situatie is zien dat de melding in de blauwe status bevindt. De keuzes die de afhandelaar krijgt is: “Lezen melding” en/of “Afronden”.  Graag wil ik dat de afhandelaar eerst de melding leest (1) en dan afrond (2). Het lezen kan hij een vinkje zetten, maar volgens mij kan ik niet als voorwaarde maken dat het vinkje gezet moet worden voor men de melding wil afronden. 

Voorbeeld

Hij lijkt mij handig om de actiepunten bij “Wat moet ik doen?” ook als een voorwaarde te kunnen instellen. Bijvoorbeeld een bijlage toevoegen. Vinkje? Dan pas kan de melding naar de volgende status.


1 reactie

Hoi @rneefjes,

Je zou misschien voorwaarden kunnen zetten op de statusovergang ‘Afronden', daarmee kun je de statusovergang dan pas uitvoeren als aan de voorwaarden is voldaan. Bijvoorbeeld:

  • Je maakt (automatisch) een actiepunt aan om een meldformulier te lezen. Bij de statusovergang maak je een voorwaarde dat alle actiepunten afgehandeld moeten zijn.
  • Je maakt een formulier aan met daarop een veld van type ‘bijlage'. Dit formulier laat je invullen, eventueel via een (automatisch aangemaakt) actiepunt. Als voorwaarde voor de statusovergang geef je aan dat het bijlageveld gevuld moet zijn.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring