Datum berekenen?

  • 18 June 2020
  • 4 reacties
  • 131 Bekeken

Badge +1

Ik ben op zoek naar de mogelijkheden voor het laten bereken van datums.

b.v.

In een formulier staat het datumveld “datum aanleveren”. Dit veld dient automatisch de waarde te krijgen van het veld “datum verstuurd” + 14 dagen. Hoe kan ik dat realiseren?

Tijdens een status overgang wil ik het datumveld “datum IGJ” laten vullen met de waarde van het veld “datum verstuurd” + 6 weken. Hoe kan ik dat realiseren


4 reacties

Hoi @Frank van Hooren, welkom op de Infoland Community.

In je voorbeelden gebruik je steeds een datum die gerelateerd is aan ‘datum verstuurd'. Je zou dan een datumveld kunnen maken en de waarde daarvan laten instellen op de statusovergang ‘versturen'.

Je laat de datum dan instellen als bijvoorbeeld ‘huidige datum + 14 dagen’ of ‘huidige datum + 6 weken'.

 

Badge +1

Dat is precies de plek waar ik het verwachtte, maar ik kreeg steeds een scherm met te weinig mogelijkheden. Blijkt te maken te hebben met de status overgang die tussen Concept en de eerste status zit. Daar heb je minder opties. Weer wat geleerd:grinning:

 

 

Badge +1

Aiaiaiai, iets te snel gereageerd. De hier boven beschreven methodiek is nog niet beschikbaar in de door ons gebruikte PRD versie. We lopen achter met de upgrades  o.a. door Corona.

Weet iemand een tructje om hetzelfde te bereiken zonder dat je bovenstaande optie ter beschikking hebt?

Reputatie 6

Ik ken geen trucjes helaas. Misschien dat een communitylid nog iets creatiefs heeft!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring