Beantwoord

Direct tonen van functie in iTask formulier

  • 22 May 2020
  • 3 reacties
  • 123 Bekeken

Reputatie 2
Badge +5

In de module meldingen van iTask wil ik naast de naam van de gebruiker ook de functie meteen tonen. De functies worden vanuit het AD ingelezen en zijn gekoppeld. Ik weet echter niet hoe ik ze als veld in het document op kan nemen. Ik weet dat deze zichtbaar zijn, zodra je met de muis over een naam gaat, maar daarmee staan ze niet standaard in het formulier en kan je geen rapportage maken op functie. Dit kan wel wenselijk zijn als je rapportage wilt draaien. Nu hebben we dit opgelost door een globaal veld functies te maken en hier de algemene functies in op te nemen. 

Mijn vraag is of het mogelijk is om het veld functie meteen in het formulier te krijgen op het moment dat de naam van de gebruiker aangeklikt wordt.

icon

Antwoord op het topic m.degroot 26 May 2020, 07:57

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +4

@m.degroot   de door jou gebruikte oplossing is de enige oplossing die op dit moment mogelijk is. Er is geen systeemveld wat direct in een formulier te zetten is, en waar een rapportage op uitgedraaid kan worden. Het aanmaken van een nieuw globaal veld en daar de functie handmatig invullen is voor nu helaas de enige mogelijkheid

Reputatie 2
Badge +5

Fijn dat we de juiste oplossing gekozen hebben en dus niets over het hoofd hebben gezien. Jammer dat de functie uit het AD niet als veld gekoppeld kan worden.

Reputatie 2
Badge +5

Ook een reactie van Infoland gekregen. Dit biedt extra mogelijkheden. De functies die ingericht zijn in Applicatiebeheer -> Organisatie: Functies kan je ook gebruiken in een meldformulier. Dit veld is bij ons gevuld middels de koppeling met het AD Ik heb het even uitgeprobeerd. Heb in het meldingstype een nieuw veld aangemaakt van het type funcies. Vervolgens kan ik alle functies van de organisatie selecteren. Het enige is dat je een verkeerde keuze kunt maken omdat de functie niet meteen gevuld wordt als de naam gevuld wordt.

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring