Functionaliteit voor het inplannen van de voorkeurscoördinator

  • 15 October 2018
  • 5 reacties
  • 511 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Voor de coördinatie van ons meldingstype voor incidenten hebben we op dit moment drie coördinatoren, waarbij we elkaar aflossen. Op dit moment is dat dus iedere maandag een taak om de voorkeurscoördinator van die week te wijzigen. Nu is dit niet veel werk, maar het voelt alsof dit makkelijker zou moeten kunnen in een systeem waarbij bijna alles geautomatiseerd is.

Is er een oplossing om dit te automatiseren, dus dat de voorkeurcoördinator automatisch wijzigt per week? Of is dit een mogelijke suggestie voor een toekomstige update? Volgens mij kan er namelijk op basis van de Outlook "terugkerende afspraak" functionaliteit wel een simpele oplossing voor gemaakt worden.

Dank.
Thomas de Roos

Ter info, wij zitten nu op versie: 5.6.2

5 reacties

@Thomas de Roos je zou gebruik kunnen maken van een voorwaardelijk sectie waarbij je in het formulier bepaald wie het formulier moet ontvangen.

Afhankelijk van de dag kun je een veld vullen met data? Je kunt in de flow uitzetten dat er een melding wordt verzonden en dan afhankelijk van de dag kun je bepalen wie de melding ontvangt?
Je moet er een beetje mee spelen maar dan gaat het vast lukken.
Reputatie 2
Badge +1
@Thomas de Roos je zou gebruik kunnen maken van een voorwaardelijk sectie waarbij je in het formulier bepaald wie het formulier moet ontvangen.

Afhankelijk van de dag kun je een veld vullen met data? Je kunt in de flow uitzetten dat er een melding wordt verzonden en dan afhankelijk van de dag kun je bepalen wie de melding ontvangt?
Je moet er een beetje mee spelen maar dan gaat het vast lukken.



Dank voor je reactie!
Zou opzich wel een oplossing kunnen zijn, in ieder geval om het voor 3 weken te regelen (bijvoorbeeld voor vakantieperiodes). Zie het niet helemaal zitten om een jaarplanning op deze manier in te vullen. In feite wil je hetzelfde idee als de 'Dag van de week is:', zodat het daarna onderhoudvrij is.

In ieder geval een oplossing voor een deel van het jaar dus 🙂
Reputatie 6
Badge +7
Is het echt nodig dat de melding op jullie eigen naam komt te staan of moet je de melding alleen kunnen behandelen? In dat tweede geval kan het een oplossing zijn om een groep te maken waar jullie al coördinator allemaal in zitten. Je hebt dan precies dezelfde rechten.

Mocht het te maken hebben met notificaties die verstuurd worden, is het wellicht een optie om een algemeen e-mailadres te koppelen. Hier kun je dan allemaal gebruik van maken of door middel van regels in outlook de mail door laten sturen naar het e-mailadres de voorkeurscoördinator van dienst.

Daarnaast kan instellen van eerste en tweede voorkeurscoördinator nog helpen, als de eerste zijn afwezigheid aanzet komt het automatisch bij nummer 2 uit. Alleen voor nummer drie heb ik dan geen oplossing 😉
Reputatie 2
Badge +1
Is het echt nodig dat de melding op jullie eigen naam komt te staan of moet je de melding alleen kunnen behandelen? In dat tweede geval kan het een oplossing zijn om een groep te maken waar jullie al coördinator allemaal in zitten. Je hebt dan precies dezelfde rechten.

Mocht het te maken hebben met notificaties die verstuurd worden, is het wellicht een optie om een algemeen e-mailadres te koppelen. Hier kun je dan allemaal gebruik van maken of door middel van regels in outlook de mail door laten sturen naar het e-mailadres de voorkeurscoördinator van dienst.

Daarnaast kan instellen van eerste en tweede voorkeurscoördinator nog helpen, als de eerste zijn afwezigheid aanzet komt het automatisch bij nummer 2 uit. Alleen voor nummer drie heb ik dan geen oplossing ;-)


Opzich is dit wel een interessante oplossing. Ik ga er eens wat mee proberen. Ik meen dat ik iets dergelijks al eens geprobeerd heb, maar toen tegen een ander issue aan liep, maar wellicht lukt het met nieuwe kennis :)
Bedankt!
Reputatie 5
Badge +8
Wat Silvia aangeeft hebben wij in MMC ook zo geregeld.
We hebben veel gebruikersgroepen aangemaakt. in deze gebruikersgroepen zitten de coördinatoren van de afdeling. Deze gebruikersgroepen hebben de rechten voor de meldingen van de desbetreffende afdeling/organisatie-eenheid.
Voor de notificatie geef ik in de workflow aan dat er een mail gestuurd moet worden naar de gebruikersgroep.

Het hanteren van gebruikersgroepen geeft nog een bijkomend voordeel dat wanneer er een medewerker stopt je deze uit de gebruikersgroep verwijdert. Hierdoor wordt de medewerker, overal waar de gebruikersgroep gebruikt wordt, verwijderd. Je hoeft dus niet meer te zoeken waar de desbetreffende medewerker eigenlijk allemaal rechten had of in de workflow staat.

Praktisch voorbeeld: De vim-commissie van de verpleegafdeling Interne geneeskunde bevat 5 medewerkers. Deze 5 medewerkers heb ik in een gebruikersgroep gezet. De gebruikersgroep heeft rechten in het meldingstype VIM voor de organisatie-eenheid Verpleegafdeling Interne geneeskunde. Het maakt nu dus niet meer uit wie van de 5 leden van de VIM-commissie aan de slag wil gaan met een melding. Ze hebben dezelfde rechten.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring