Vraag

Hoe maak je binnen 'Meldingen' (iTask) een verwijzing naar een document uit 'Documenten' (iDocument)

  • 6 June 2019
  • 4 reacties
  • 147 Bekeken

Binnen een iTask formulier wil ik een verwijzing maken naar een document (een template).
HEet ingevulde template dient uiteindelijk als bijlage te worden geüpload binnen het iTask-formulier. Wat is hiervoor de beste oplossing?

4 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Dag Annet,

waarom pak je het niet anders aan?

Vraag om de nodige informatie (die dient ingevuld te worden in de template) in te vullen via itask. Laat de workflower zelf de informatie in de template invoegen via documentsjablonen en dan hoeft de gebruiker zelf niks meer op te laden (wat volgens mij een risicovolle stap is voor vergetelheid)
Beste Andrei, bedankt voor het meedenken.
Het betreft hier een Excel template die ook op andere plaatsen/processen in de organisatie gebruikt wordt. Bij het starten van de iTask workflow is deze soms al wel gevuld en soms nog niet. De functionaliteit van Excel is ook veel uitgebreider dan de functionaliteit van een iTask formulier. Dus dat willen we zo houden.
Wat betreft de vergetelheid bij het uploaden. Dit hebben we geborgd door het bijlage veld verplicht te maken 🙂
Reputatie 5
Badge +8
Beste Annet,

dan zou ik deze template als invulbaar formulier instellen in iDocument, en een standaard link naar het document in het iTask-formulier toevoegen binnen een toelichtingsveld.

De link kan je eenvoudig toevoegen door een stuk tekst te selecteren en op de knop 'Verwijzing invoegen' te klikken.
Beste Andrei, dat lijkt me dan de beste oplossing. Ik heb het inmiddels zo geïmplementeerd.
Bedankt!

Ter aanvulling: dit is inderdaad een goede eenvoudige oplossing. Zelf was ik even op het verkeerde spoor gezet omdat ik dacht dat ik met een gegenereerde link vanuit het document zelf moest werken (een link aangemaakt via de tab "DELEN" binnen een document).

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring