In een team aan een melding werken?

  • 17 January 2020
  • 3 reacties
  • 152 Bekeken

Reputatie 2
Badge +5

Wij verwerken sinds kort onze klachten in iTask. Hierbij handelt onze klachtenfunctionaris het leeuwendeel van de klachten af. Een formele klacht moet echter in behandeling genomen worden door de RvB. Het administratieve deel van deze meldingen is belegd bij het bestuurssecretariaat. Hiervoor wordt in de workflow een actiepunt aangemaakt voor beide medewerkers van het BS. Degene die het actiepunt het eerste oppakt wordt automatisch de actienemer bij de melding. Hoe regel ik het echter dat ook de collega meldingen aan kan vullen? Is dit überhaupt mogelijk? 


3 reacties

Hoi @Jos Heijnen,

Als je een actiepunt maakt voor meerdere gebruikers, dan kun je aangeven dat het actiepunt door elke actienemer moet worden afgehandeld. Elke actienemer krijgt dan een eigen actiepunt.

Is dat misschien een oplossing?

 

Reputatie 6
Badge +7

Werken de collega's altijd in vaste combinaties of wisselt dit? Als het vaste combinaties zijn zou je er een groep voor kunnen maken en deze uitnodigen.

 

Je kunt ook inrichten dat op een bepaalde statusovergang medewerkers van BS rechten krijgen op de melding indien het een formele klacht betreft.

Reputatie 2
Badge +5

Hallo Inge en Silvia,

 

Allereerst bedankt voor jullie opmerkingen. Ik moet nog aanvullen bij mijn melding dat we een “actiepunt (formulier invullen)” gebruiken. Daarbij krijg ik de door Inge aangedragen keuzemogelijkheid helaas niet.

Ik had in eerste instantie de workflow zo ingesteld dat het actiepunt (formulier invullen) naar de groep RvB zou gaan. Bij het testen kwamen deze uitnodigingen echter niet verder. Hierop heb ik geconcludeerd dat actiepunten niet naar een groep kunnen, maar altijd door 1 collega opgepakt kunnen worden. Dit werkt immers bij het toewijzen van de melding aan een actienemer ook zo. We werken daar niet met een een eerste of tweede actienemer, maar met een groep. De eerste uit de groep die de melding opent wordt automatisch de actienemer bij die melding. De overige groepsleden kunnen hierna niet meer bij de melding.

 

Met wat experimenteren op onze testserver zie ik dat ik dit actiepunt wel degelijk naar meerdere collega's kan sturen én dat deze collega's onafhankelijk van elkaar de melding kunnen oppakken en aanvullen. Dat is precies wat ik wil. Hiermee is mijn probleem dus opgelost.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring