Vraag

Ingrijpende veranderingen Itask formulier

  • 23 October 2018
  • 6 reacties
  • 419 Bekeken

Reputatie 1
Badge +4
Wij werken alleen met Itask en na 6 jaar is het tijd om het in te vullen formulier ingrijpend te verbeteren. Nu vraag ik me af of er nog iemand is die daar ervaring mee heeft en tips kan geven.
We willen nl velden en veldwaarden aanpassen zodanig dat de huidige meldingen en rapporten nog steeds dezelfde gegevens blijven bevatten. Een voorbeeld: we hebben een veld keuze ''onrustband'' en deze keuze mag komen te vervallen maar meldingen waar deze keuze is vastgelegd willen we wel blijven bewaren. Wat doen we met deze velwaarden? Weggooien? Blijft dan de rapportage van bestaande meldingen met deze keuze in stand?

6 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Beste @cruijgrok ,

Op het moment dat je bepaalde velden niet meer wilt gebruiken, dan kun je deze van het meldformulier afhalen. Gebruikers hebben dan niet meer de keuze om dit veld te kiezen, echter de reeds ingevulde waardes blijven gewoon bestaan in de database, en zijn dus altijd terug te herleiden.

Verwijder je echter het gehele veld vanuit het applicatiebeheer , dan is ook de reeds ingevulde waarde verdwenen.

Wil je echter de velden niet verwijderen uit het formulier, dan kun je er ook voor kiezen om deze velden als niet verplicht en verborgen op het formulier te zetten.
Daarmee zie je ze wel aan de beheerkant, maar niet aan de gebruikerskant.
Reputatie 1
Badge +4
Top! Dank voor je snelle reactie. Ik vroeg me dan nog af wat ik het beste met veldwaarden kan doen als we die niet meer willen gebruiken maar wel in de rapportages zichtbaar willen blijven houden.

Weet je misschien ook of het mogelijk is om 3 nivo's te gebruiken in een formulier, nu gebruiken we er al 2:
Nivo 1 Grensoverschrijdend gedrag
Nivo 2 Huiselijk geweld
Nivo 3 Psychisch, Lichamelijk, etc. etc.

Nivo 1 Grensoverschrijdend gedrag
Nivo 2 Geweld in zorgrelatie
Nivo 3 Meldcode gestart...

Dit is even een verkort voorbeeld, ik hoop dat het duidelijk is.
Reputatie 3
Badge +4
@cruijgrok Heb je een voorbeeld schermafdruk voor mij van zo'n veld?
Reputatie 1
Badge +4
Voor de veldwaarden vraag heb ik een voorbeeld van een lijst toegevoegd.
Reputatie 1
Badge +4
Zal ik voor de andere vraag (3 lagen/verdiepingen) telefonisch contact opnemen met support?
Reputatie 3
Badge +4
@cruijgrok

je kunt dan het beste gebruik maken van een hiërarchisch veld:

Daar kun je de niveaus zelf bepalen.




Wat tenslotte de laatste optie is, is om een lijst van meldingen te maken, en dan per item een voorwaardelijke sectie toe te voegen :

Bij huiselijk geweld opent een nieuw veld : Psychisch of Lichamelijk
Bij Geweld in de zorg opent een nieuw veld : meldcode of Overig
Etc.

Dit ziet er aan de beheerkant als volgt uit:



Op het formulier ziet dit er als volgt uit:



Dit is wel de meest bewerkelijke manier, maar wel per veld in een rapportage te zetten.

Beantwoordt dit je vraag?

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring