Vraag

Kopiëren van formulieren met voorwaardelijke secties

  • 6 October 2020
  • 6 reacties
  • 95 Bekeken

Badge +1

Wij hebben een meldingstype aangemaakt waarbij in het meldingsformulier, het coördinatieformulier en de actieformulieren een aantal voorwaardelijke secties zijn ingebouwd.

Bij het kopïeren van een meldingstype worden de formulieren wel mee gekopieerd met alle bijhorende velden, maar de inhoud van de voorwaardelijke secties niet. Is er een mogelijkheid om de inhoud van de voorwaardelijke secties mee te kopiëren?

We zouden 10-tallen meldingsformulieren voorzien, waarbij telkens een 60-tal vragen worden opgenomen. De inhoud van de vraag is anders, maar de mogelijke antwoorden en inhoud van de voorwaardelijke sectie is hetzelfde. Het zou handig zijn om dit dan te kunnen behouden bij het maken van een kopie, zodat enkel de inhoud van de vraag dient aangepast te worden. Is dat mogelijk?


6 reacties

Hoi @Karen Reynders,

Ik weet niet of ik je vraag goed heb begrepen, maar kun je dan in de kopie niet de definitie van de voorwaardelijke sectie wijzigen?

Als je in het ontwerp dubbelklikt op het begin van de sectie, kun je een ander veld (vraag) kiezen voor de voorwaarde. De velden binnen de sectie blijven dan gewoon staan.

Badge +1

Het is eigenlijk net de bedoeling om de voorwaardelijke sectie te behouden. Bijvoorbeeld, als een vraag beantwoord wordt met ‘ja’, dan dient er een nieuw veld getoond te worden waar verdere informatie wordt ingegeven. Indien de vraag met ‘nee’ wordt beantwoord, dan zal er een ander veld verschijnen. Bij het kopiëren van een formulier, is de voorwaardelijke sectie niet meer ingevuld, dus moeten we het handmatig opnieuw aangeven ‘veld’ ingevuld met ‘ja’, dan … en ‘veld’ ingevuld met ‘nee’, dan… Het is dus de voorwaarde zelf ‘ja’ of ‘nee’ die niet mee wordt gekopieerd.

Hoi @Karen Reynders,

Wanneer je een meldingstype kopieert, zouden de definities van de voorwaardelijke secties van een formulier ook overgenomen moeten worden. Het is een bug dat dit nu niet gebeurt.

Badge +1

Ik heb (toevallig) vandaag hetzelfde probleem ontdekt. (de definities van de voorwaardelijke secties van een formulier worden niet gekopieerd)

 

Is er zicht op of dit probleem snel wordt opgelost?

Hoi @Jan Emmers, ik zal een melding voor je aanmaken bij de servicedesk zodat je de status van de bug kunt volgen.

Badge +1

@Inge Kuijpers, dank u voor de feedback en goed dat dit onderzocht wordt. Hopelijk is er snel een oplossing. 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring