Beantwoord

Mobiel formulier: direct naar het juiste formulier via een link op de website

  • 2 March 2020
  • 2 reacties
  • 282 Bekeken

Reputatie 5
Badge +8

Wij hebben een mobiel meldformulier op onze website staan waarbij patiënten hun ervaring met het ziekenhuis kunnen delen. Op de website staat hiervoor een stukje tekst (zie bijlage 1) waarin de link naar het mobiele meldformulier staat.

Echter komt de patiënt (of een andere melder) dan in een nieuw scherm waarin de melder wederom op een link moet klikken (zie bijlage 2). Als de melder in dit scherm met de cursor beweegt, komt er geen ‘handje’ zodat de melder kan zien dat daar geklikt kan worden. Hierdoor geven melders aan dat het lastig is om een mobiel formulier in te vullen: ze zien een icoontje en de naam van het formulier, maar zien niet goed dat ze dan nogmaals daarop moeten klikken.

 

Mooier zou zijn als op de website in de link bij de tekst (in bijlage 1) direct naar het meldformulier wordt gegaan en dat de laatste stap (bijlage 2) overgeslagen kan worden. Dan wordt het mobiel melden via de website een stuk eenvoudiger en gebruiksvriendelijker.

 

Is dit mogelijk of doen wij gewoon iets fout waardoor de laatste stap wel overgeslagen kan worden?

icon

Antwoord op het topic hleijen 3 March 2020, 10:15

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hi @Berber Werkman ,

een directe link naar het formulier zelf is ook mogelijk.

 

Als je in het applicatiebeheer kijkt in onderstaand scherm, dan zie je meerdere hyperlinks.
De eerste (achter “URL”) leidt naar het overzichtsscherm van alle formulieren voor deze doelgroep.

 

Daaronder (achter “mobiele formulieren”) volgt een opsomming van alle formulieren voor deze doelgroep. In jullie geval is dat er, net als in onderstaand voorbeeld, maar één.
Hierop zit een link die rechtstreeks naar het formulier leidt.

Het enige wat je hoeft te doen is dus even de URL waarnaar verwezen wordt vanaf jullie website laten vervangen.

 

 

Reputatie 5
Badge +8

Dank je wel voor de uitleg @hleijen. Ik ga dit inderdaad doen.  Als ik 'applicatiebeheer - mobiele & externe toegang' open, was me dit niet duidelijk geworden. Maar dat zal wel aan mij liggen of omdat je daar alleen een naam ziet en niet een URL (zoals bij URL). Ik was in de veronderstelling dat beide linken naar hetzelfde zouden gaan maar dat is dus niet zo. Goed dat ik dat nu weet.

En misschien slim om dit ook ergens anders nog neer te zetten voor andere gebruikers?  

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring