Niet ingevulde velden niet tonen in Meldingen

  • 11 February 2020
  • 7 reacties
  • 80 Bekeken

Reputatie 2
Badge +7
  • Niet actieve gebruiker
  • 42 reacties

Als ik in het meldformulier een invulbaar veld plaats en dit veld toon op een actiepuntenformulier (enkel lezen); wordt dit veld steeds getoond, ook al is het niet ingevuld geweest.

 

Er zijn echter vaak velden die niet verplicht ingevuld moeten worden en als ze dus niet ingevuld worden, ook niet in verdere stappen getoond moeten worden.

 

Is het op een of andere manier mogelijk om deze velden later in de flow niet meer te tonen?


7 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Volgens mij kan dat alleen als je het veld vanuit het meldfomulier als Alleen Lezen plaatst in het actieformulier en dan ook nog in een voorwaardelijke sectie waarin je aangeeft dat iets gevuld moet zijn.

Als er dan niets in het veld gevuld is zie je het ook niet op het actieformulier. Anders zie je inderdaad niet ingevulde velden met label en streepje.

Reputatie 7

Hoi Heleen, 
 

Bedankt voor je topic. 

Hetgeen je wilt is echter niet mogelijk … 

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @Hiewwaiy ,

 

En is dit iets dat in de toekomst op de planning staat?

Lijkt me wel een handige optie.

 

Groetjes,

Heleen

Reputatie 4

Hoi Heleen, dit staat niet op de planning. Een gevaar zou ook kunnen zijn dat je velden niet ziet (want ze zijn niet ingevuld) terwijl ze wel ingevuld hadden moeten zijn. Nu zie je ze wel waardoor er alsnog actie op kan worden ondernomen.

Badge +5

Ik heb hetzelfde verzoek als Heleen.

Ik vind het storend dat velden getoond worden die niet ingevuld zijn en zelfs niets met de actie te maken hebben. Bijvoorbeeld wanneer in het meldformulier (voorbeeld aanvraag duurzaam goed) meerdere typen meldingen zijn opgenomen dan zou je alle velden moeten tonen bij bijvoorbeeld het actieformulier ‘goedkeuren aanvraag’. Of je moet werken met voorwaarden en diverse actieformulieren wat het geheel ook weer onoverzichtelijk maakt.

Velden die ingevuld moeten worden maak je verplicht dus zou het niet voor kunnen komen dat velden niet ingevuld zijn terwijl ze wel ingevuld hadden moeten worden.

Hoi @ohampsi je zou hiervoor dan een idee kunnen plaatsen.

Badge +5

Gedaan.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring