Vraag

Nieuwe niet aangeduide statussen toch laten verschijnen in gefilterde lijst

  • 7 February 2020
  • 6 reacties
  • 35 Bekeken

Badge +1

Beste

 

om een overzicht van onze meldingen te behouden werken we met verschillende statussen. De statussen die volledig afgehandeld zijn krijgen bij ons een rode status en worden niet getoond in onze lijst.

Wij filteren onze lijst dus op basis van status.

 

Voor sommige afdelingen hebben we niet altijd elke status in gebruik:

 

Stel dat er een nieuwe melding binnen komt in de aanmeldfase wordt deze niet automatisch zichtbaar in onze lijst. We moeten dan eerst via de filter (zandloper in de kolom status) gaan aanduiden dat we de groene ook willen zien.

 

Dit kan enkel voorkomen worden als we aanduiden dat we alles willen zien. Indien er dan een nieuwe status bijkomt wordt deze wel automatisch getoond.

Is er een mogelijkheid om dit om te keren zodat nieuwe statussen wel automatisch getoond worden als er slechts een selectie gemaakt is? En dat de statussen die eerst niet geselecteerd werden ook onzichtbaar blijven?

 

met vriendelijke groeten,

Joris Haesevoets


6 reacties

Hoi @JorisH,

Je kunt dit oplossen door gebruik te maken van filters.

Daar kun je namelijk een filterregel aanmaken voor het veld ‘status’ waarbij je kiest voor ‘is open':

 

Je ziet dan dus alle ‘open’ meldingen, ook die met nieuwe statussen.

Badge +1

Beste

 

ik heb het geprobeerd, maar bleef de afgesloten statussen zien. Zelfs na het vernieuwen van de pagina.

Ik heb ze nu handmatig moeten uitvinken.

mvg,

Joris H.

 

 

Badge +1

Zo ziet de filter er nu uit:

 

Badge +1

De originele workflow ziet er zo uit:

Ik heb ze nu handmatig terug uitgezet, maar ik vrees dat ik terug hetzelfde probleem ga krijgen als er open statussen gaan wegvallen en nadien terug bijkomen.

 

Bestond het filter al? Als je dan namelijk zelf een keer een ander filter kiest op ‘status’ dan wordt dat onthouden en bij een volgend bezoek aan de lijst weer toegepast.

Je zou dan kunnen proberen om een geheel nieuw filter te maken.

 

Badge +1

Azo,

 

ik zal eens een testfilter aanmaken en dan zullen we het eens proberen.

 

mvg,

Joris H.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring