Organisatie-eenheid kiezen in mobiel formulier

  • 30 January 2020
  • 5 reacties
  • 97 Bekeken

Reputatie 5
Badge +8

Binnen een mobiel formulier willen we graag gebruik maken van onze organisatie-eenheden. Echter als we dit kiezen, zijn de organisatie-eenheden altijd ingeklapt. Wij hebben onze organisatie-eenheden ingericht in clusters, onder elk cluster afdelingen en poliklinieken.

Echter een patiënt die een mobiel formulier invult, snapt niets van de clusterindeling van ons ziekenhuis. Die weet vaak niet eens bij welk cluster die is geweest. Een patiënt moet direct de indeling achter de clusters zien. Dat is volgens mij nu niet mogelijk. Hierdoor kunnen we in een bestaand meldingstype geen gebruik maken van een ‘extra' mobiel formulier en hebben we geen mooie rapportages van zowel mobiele meldingen als 'normale' meldingen.

 

Zie de bijlagen hoe het eruit ziet bij maken mobiel formulier en voor de patiënt.

 

Wat zijn hier de mogelijkheden in? Ik zie alleen als mogelijkheid om een nieuw meldingstype aan te maken, hierbij geen gebruiken makend van de organisatie-eenheden en dan een los veld te maken met de afdelingen/ poliklinieken waar een patiënt uit kan kiezen. Maar dat is niet wat wij willen want in de rapportages is dat helemaal niet handig.  


5 reacties

Hoi @Berber Werkman,

Misschien is het een idee om voor het mobiele formulier een nieuw veld te maken met daarin alleen de opties waaruit de patiënt moet kunnen kiezen.

Via de workflow kun je de gekozen waarde via een actie ‘veldwaarde instellen’ dan overnemen als organisatie-eenheid. Je maakt dan voor elke optie die door de patiënt kan worden gekozen een ‘vertaling’ naar de organisatie-eenheid.

Als het betreffende veld het ‘onderwep’ is, dan kies je niet voor de actie ‘veldwaarde instellen’ maar voor ‘melding toewijzen'.

Reputatie 5
Badge +8

@Inge Kuijpers , kies ik dan bij de optie 'workflow' de tweede optie en vul ik maar wat in? Want dat is nu niet duidelijk aangegeven. Ik kan alleen maar kiezen uit twee opties en niet de optie dat dit niet wordt ingevuld door de melder.

Voor iemand die een mobiel formulier maakt in een bestaand meldingstype is het verwarrend hoe je dit het beste op kunt lossen.

Je kiest dan inderdaad bij ‘Workflow’ voor ‘alle meldingen die worden gemeld via dit formulier krijgen dezelfde organisatie-eenheid’ en je kiest een standaardwaarde. In de workflow laat je die veldwaarde dan overschrijven door de juiste waarde.

Reputatie 5
Badge +8

@Inge Kuijpers, ik heb de workflow ingericht zoals je hierboven hebt beschreven: standaard staat de OE nu op ‘OZG-breed’, in de flow heb ik ingesteld dat de veldwaarde moet worden overschreven.

Echter in mijn overzicht met meldingen staat gewoon als OE ‘OZG-breed’ en niet de OE die ik via de workflow laat overschrijven. Doe ik dan iets fout? Graag je hulp hierin.

@Berber Werkman we gaan bij de servicedesk nakijken of er iets niet goed is ingericht.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring