Vraag

'Oude' coördinator heeft nog toegang tot afgesloten meldingen

  • 30 October 2020
  • 4 reacties
  • 111 Bekeken

Badge +1

Een coördinator/eigenaar van VIM meldingen heeft zijn taak beëindigd. Hij heeft al zijn VIM meldingen afgehandeld. Zijn rechten zijn ingenomen. Hij werkt nog wel op de afdeling.

Nu geeft hij aan dat hij nog steeds alle VIM meldingen ziet waar hij eigenaar van is. Hij vraagt zich af of dat wel AVG-proof is. 

Mijn vraag is of het logisch is dat hij deze meldingen blijft zien? Kan hij dan ook nog wijzigingen aanbrengen in deze meldingen? Qua workflow kan een afgehandelde melding weer in behandeling worden genomen.

Ik had eigenlijk verwacht dat hij geen toegang tot VIM meer zou hebben. Vandaar mijn vraag.


4 reacties

Reputatie 6

@Patricia Keijer Als je eigenaar van een melding bent kun je de meldingen gewoon bekijken, ook al zit je taak erop.

Reputatie 4
Badge +7

@Koen Sterken volgens mij is hier meer spraken van dat de iemand die ooit coordinator rechten heeft gehad, nog steeds de meldingen die hij toen heeft afgehandeld kan zien.

In principe zou iemand die geen coordinator rechten heeft ook geen afgehandelde meldingen meer mogen kunnen zien, ook al heeft hij deze in het verleden als coordinator wel afgehandeld.

Reputatie 6
Badge +7

Lijkt mij ook @Andre Als je geen coördinatorrechten meer hebt moet je ook niet meer kunnen zien wat je als coördinator wel kan zien.

 

Bij ons verdwijnen de rechten als we iemand uit de groep halen.

Misschien dat hij stiekem nog rechten heeft omdat hij door iets in de workflow ook lezer over overige betrokkenen is geworden?

 

Badge +4

@Silvia van Gils . Ik loop nu ook tegen een dergelijk probleem aan van een medewerker die van functie is veranderd. Maar omdat zij een rol heeft gehad bij de afgehandelde meldingen krijgt ze deze toch te zien bij de ongefilterde meldingen. 

@Koen Sterken  is er toch iets aan te doen zodat deze meldingen niet meer te zien zijn??

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring