Vraag

Poll: Actienemers standaard wijzigen of juist niet wijzigen bij het veranderen van de eigenaar van de melding

  • 14 November 2018
  • 7 reacties
  • 242 Bekeken

Reputatie 5
Badge +8
Wanneer de eigenaar van een melding gewijzigd wordt dan staat standaard de bullit 'worden openstaande actiepunten die zijn toegewezen aan de huidige eigenaar automatisch toegewezen aan de nieuwe eigenaar' aan.
Gebruikers/coördinatoren zien deze bullits over het hoofd, waardoor actiepunten overgezet worden naar de nieuwe eigenaar terwijl dit niet zou moeten.
Bijvoorbeeld het CMR-workflowformulier, dat altijd ingevuld moet worden door de medicatieveiligheidsfunctionaris, gaat over naar de nieuwe eigenaar, waardoor de medicatieveiligheidsfunctionaris CMR-workflowformulieren mist.


Voor iProva 5 was de andere bullit 'blijven openstaande actiepunten die zijn toegewezen aan de huidige eigenaar ongewijzigd' de standaard. Sinds iProva 5.x is dit dus veranderd.
Ik zou graag willen weten welke bullit standaard aan zou moeten staan volgens jullie? Of wil je liever per meldingstype kiezen welke bullit standaard aan staat.

Wat zou de standaard bullit moeten zijn voor actiepunten bij het wijzigen van de eigenaar van de mel


7 reacties

Reputatie 4
Hoi Jeske,

Goed idee van de poll! Suggestie voor nog een mogelijk antwoord is de volgende optie:
'Selecteer altijd de optie die ik de vorige keer ook heb gekozen'

Met die optie hoeft niemand iets in te stellen (enkel de 1e keer dat je dit doet) en zal het vermoedelijk voor elke organisatie/gebruiker goed staan na de eerste keer kiezen. Hoe denk jij hierover?
Reputatie 3
Badge +6
Voorheen waren er veel VIM-meldingen waarbij het actiepunt bleef hangen bij de vorige eigenaar.
Hier ontstond veel onduidelijkheid over.

Ik ben dus erg blij dat de standaard optie is; toewijzen aan nieuwe eigenaar.

Wij hebben ook actiepunten die specifiek worden toegewezen aan een actienemer, bijvoorbeeld bij datalekken. Echter worden deze direct aan de FG toegewezen. Deze actiepunten blijven op naam van de FG. Aangezien alleen de openstaande actiepunten op naam van de huidige eigenaar overgezet worden naar de nieuwe eigenaar.
Reputatie 4
Ik kan ook geen extra optie meer toevoegen in de poll, maar het staat gebruikers vrij om te reageren wat ze het liefste zien 🙂
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Jeske,

Goed idee van de poll! Suggestie voor nog een mogelijk antwoord is de volgende optie:
'Selecteer altijd de optie die ik de vorige keer ook heb gekozen'

Met die optie hoeft niemand iets in te stellen (enkel de 1e keer dat je dit doet) en zal het vermoedelijk voor elke organisatie/gebruiker goed staan na de eerste keer kiezen. Hoe denk jij hierover?


Dit lijkt me een goede toevoeging. Ik kan alleen de poll niet meer aanpassen...
Reputatie 6
Badge +7
Wij zijn heel blij met de tweede optie, altijd toewijzen aan nieuwe eigenaar. De standaard bullet in het op actiepunten blijven bij huidige eigenaren heeft regelmatig gedoe opgeleverd. We hebben regelmatig geprobeerd de standaard te veranderen maar dit was tot op heden niet gelukt.
Reputatie 4
Badge +7
Misschien nog een optie: maak het een verplicht veld (zonder standaard waarde, dus 'leeg' by default) dat door de coördinator moet worden ingevuld. Kan dus niet vergeten worden en dwingt mensen om er over na te denken.
Reputatie 2
Badge +1
In onze situatie gaat het eigenlijk altijd compleet over naar de nieuwe eigenaar, dus voor ons is het de 2e optie. De suggestie van Gijs vind ik een mooie, maar vooral voor andere organisaties dus 🙂

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring