Vraag

Rapportage versus Management informatie: secundair veld

  • 27 January 2020
  • 4 reacties
  • 79 Bekeken

Badge +1

Voor een “papieren rapport” willen we staafdiagrammen uit iProva gebruiken. De diagrammen uit de management rapportage bevatten een ‘secundair veld’ waardoor je meerdere staven naast elkaar per veld kunt presenteren. Deze staafdiagrammen kan ik niet goed leesbaar maken om over te nemen in mijn papieren rapport. De staafdiagrammen uit de module rapportage zijn wel bruikbaar voor mijn rapport. Hier kan ik echter geen secundair veld gebruiken. 

Hoe kan ik een secundair veld gebruiken in de module rapportage?


4 reacties

Hoi @RLc RR - Robert 

Als je een tabelrapport maakt voor meldingen en daar de optie ‘staafdiagram’ kiest, krijg je dan het gewenste resultaat?

Je kunt daar namelijk twee velden kiezen:

 

Badge +1

Dit is het antwoord op mijn vraag. Alleen kan ik in scherm 5 “filters” bij de vaste filterregels geen datumbereik instellen. Bv. afgelopen kalenderjaar, of van/tot.

Dit kan ik wel bij “filterregels in te stellen bij het bekijken van dit rapport. Om die reden had ik bij het horizontale veld voor “Datum” gekozen en kwam ik dus één keuze veld tekort.

In stap 5 kun je bij de vaste filterregel gebruik maken van een filter met de ‘huidige datum'. Zo kun je bijvoorbeeld het afgelopen jaar kiezen door de filterregel ‘datum verstuurd’ > huidige datum - 1 jaar'.

Badge +1

Ik wil het afgelopen kalenderjaar tonen i.v.m. onze jaarrapportage, zonder iedere keer opnieuw de data in te moeten stellen. Bij management rapportage is dit wel mogelijk.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring