Vraag

Statusovergang/actiepunt naar verbeterformulier met medeneming van velden uit het originele meldformulier

• 1 maart 2021
  • 6 reacties
  • 51 Bekeken

Reputatie 1
Badge +4

Wij zijn een meldtype aan het ontwikkelen voor bevindingen uit audits. In dat meldtype zou ik graag een statusovergang willen maken waarbij de melder zodra hij een bevinding ‘gegrond’ verklaard, in ons bestaand verbeterformulier terecht komt, en waarbij dan een aantal velden uit het audit bevindingen worden meegenomen.

Het overnemen van velden uit het ene naar het andere formulier is geen probleem. Maar het lukt nu niet om via een statusovergang de gebruiker direct in dat verbeterformulier terecht te laten komen mét de overgenomen velden?

Als het via een actiepunt kan zou dat ook prima zijn.

Heeft iemand daar een oplossing voor? 

6 reacties

Reputatie 1
Badge +4

Meer concreet gaat bovenstaande over de mogelijkheid om een opvolgmelding als een actiepunt toe te voegen op een statusovergang. Bij dat actiepunt (formulier invullen) wil ik dus de het formulier uit de opvolgmelding kunnen kiezen (waarbij dus velden uit de originele melding zijn overgenomen). De opvolgmelding en formulier komen uit  een ander meldtype. 

Reputatie 2
Badge +3

Beste Inge,

Ik denk dat het automatisch naar dat formulier gaan niet lukt. Je kunt wel automatisch een actiepunt ‘formulier invullen’ maken, maar die gaat alleen naar een formulier uit het eigen meldtype. Jij wilt een koppeling maken naar een formulier uit een ander meldtype. En daarvoor moet je in tabblad relaties een opvolgmelding toevoegen. Ik vermoed dat dat niet automatisch gaat lukken.

Reputatie 4
Badge +4

Hoi @ibeukel 

Het is voor onze gebruikers erg lastig uit te leggen hoe ze een opvolgmelding kunnen maken waarbij al velden zijn ingevuld. Zeker omdat we steeds meer gebruik maken van volledig geautomatiseerde workflows waarbij een coördinator / actienemer in principe alleen maar iets moet / hoeft als hij een actie krijgt toebedeeld uit het systeem. 
Het zou heel mooi zijn als het formulier (waarin ze aangeven dat een bevinding gegrond is en wat dan de verbetermaatregel moet zijn) verstuurd wordt als gevolg heeft dat er een verbetermaatregel wordt aangemaakt waarbij een aantal gegevens uit de bevinding automatisch worden meegenomen.

Kortom de wens is dat het precies op dezelfde manier gaat werken als een opvolgmelding op het tabblad relaties alleen zonder naar het tabblad relaties te gaan,:nerd:  

Groetjes

Annemari

Hallo allen,

Het beste is om in zo'n situatie de functionaliteit van relaties in iTask of Melden & Analyseren in te zetten. Iemand met de rol coördinator kan vanuit de ene melding een andere opstarten.

Dat kan sowieso via het tabblad Relaties in een melding (mits er een relatie is aangemaakt). En nog handiger is het wanneer er bij de workflow gebruik wordt gemaakt van de tabel ‘Wat moet ik doen’ waarin er voor de coördinator een checklist of stappenplan met uitleg of toelichting en snellinks te plaatsen zijn. Hierdoor hoeft men niet door de gehele melding te bladeren om tot hun informatie of acties te komen en kan dat direct op het eerste tabblad.

Daarnaast is er te bepalen dat wanneer je zo'n relatie ‘start’, er gegevens van de ene melding over genomen worden naar de andere melding. Voorwaarde is wel dat in beide meldingstypen gebruik wordt gemaakt van (deels) dezelfde globale velden. In ieder geval de velden die je wenst over te nemen.

@Inge Herfs  en @annemari.eichholtz , volgens mij kan dit jullie helpen om het nog makkelijker te maken!

Reputatie 1
Badge +4

@Kelly de Jong we blijven het proberen.

Reputatie 4
Badge +4

Hoi @Kelly de Jong 

We werken met volledig geautomatiseerde workflows waarbij de verschillende gebruikers in principe alleen maar met de actie-formulieren hoeven te werken en dat op basis van wat zij invullen / insturen statuswijzigingen automatisch in het systeem worden uitgevoerd.

Omdat we het graag zo simpel mogelijk willen houden willen we ook graag dat een coördinator op zijn / haar formulier kan aangeven of hier een verbetermaatregel moet worden geïnitieerd en dat deze verbetermaatregel dan ook gelijk gevuld is (waarbij we natuurlijk rekening houden met het gebruik van globale velden), zonder dat dit elders in het meldingstype nog geregistreerd / aangegeven moet worden.

Maar als de verbetermaatregel via een melding (via het actie-formulier) wordt uitgezet willen we deze natuurlijk wel automatisch terug zien op het tabblad relaties bij de betreffende melding.

Is dit iets wat eventueel meegenomen kan worden in de nieuwe ontwikkelingen van de meldingen?

Ik begreep van @Koen Sterken  dat dit op de planning staat, dus ik heb hem al bij een aantal zaken m.b.t. meldingen getagd.

Groetjes

Annemari

Reageer

Algemene voorwaarden | Privacyverklaring