Beantwoord

Welke organisatie maakt gebruik van een suggestie en of complimenten formulier naast het klachten formulier

  • 24 March 2021
  • 9 reacties
  • 168 Bekeken

Reputatie 3
Badge +6

Binnen het ETZ maken we al enkele jaren gebruik van het meldformulier klachten. Hierin worden nu ook suggesties en complimenten verwerkt. We gaan nu bekijken of we deze suggesties en complimenten beter gaan uitsplitsen in het meldformulier of gaan we hier losse meldformulieren van maken. We gaan nu de processen duidelijker beschrijven en hierin een keuze maken, maar wie heeft hier al ervaring mee en welke organisaties hebben suggesties en complimenten al verwerkt in iTask en wil ervaring en gegevens delen, om ons op het juiste pad te zetten.

 

Ik hoor graag van jullie.

Alvast mijn dank.

Ghislaine

icon

Antwoord op het topic Arjo Kuiper 1 April 2021, 14:37

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Badge +1

@Inge Herfs jullie melden ook complimenten via M&A toch?

Badge

Hoi @Harold Hiel , jullie ondersteunen met Syndus Group toch ook verbetervoorstellen via de module Melden & Analyseren? Misschien een leuk idee om daar meer over te vertellen?

Ghislaine van het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis zou er graag wat meer over te weten willen komen.

Reputatie 5
Badge +6

Ha Ghislaine, 

Al geruime tijd worden bij ons in het Albert Schweitzer ziekenhuis papieren groene en rode kaarten beschikbaar gesteld aan patiënten voor het geven van een compliment of het laagdrempelig melden van een klacht.

Anderhalf jaar geleden is gestart met het registreren van deze kaarten in iProva. Door Covid is de uitrol op de poliklinieken nog niet volledig gerealiseerd, maar alle verpleegafdelingen werken hier inmiddels mee.

Een volgende stap is, in plaats van de fysieke kaarten, het mogelijk maken om de patiënten dit digitaal in te laten vullen. Hier zijn wij nog niet aan toegekomen, maar we zijn wel plannen aan het maken om dit te realiseren.

Laat het maar weten als je er meer van wilt weten of zien. 

groeten,
Arjo

Reputatie 5
Badge +8

@Arjo Kuiper ik ben heel benieuwd naar het resultaat als jullie alles digitaal invullen. Hou me aanbevolen als je de vorderingen hierover wilt delen :wink:

Onze patiënten krijgen een ‘ervaringenkaart’ mee (dus op papier), welke ze kunnen invullen en gratis retour kunnen zenden. Deze kaarten worden ‘overgetyped’ in iProva (meldingstype) om zo de resultaten wel digitaal te hebben, rapporten te kunnen draaien en actiepunten uit te zetten bij klachten. Patiënten kunnen zelf aangeven of ze een klacht of juist een compliment op de kaart zetten.

Ondertussen is deze kaart ook als mobiel meldformulier gemaakt, deze kunnen patiënten invullen via een link op de website. Echter zien we dat we meer respons krijgen door kaarten fysiek uit te delen dan wat digitaal ingevuld wordt. Maar digitaal invullen is wel de toekomst. Bedoeling is dan ook dat patiënten in de toekomst de ‘ervaringenkaart’ kunnen invullen via een link in hun digitale patiëntendossier. Maar voor nu krijgen de patiënten de kaart gewoon op papier mee en kunnen ze hun klachten of complimenten en suggesties naar ons toesturen. 

Reputatie 2
Badge +6

@Kirsten @ghisco en anderen, ja, het is een onderdeel van het melden van ons klachtformulier. Op dat formulier maakt de melder de keuze of het een klacht, compliment, claim e.d. is. Dus één formulier voor meerdere zaken. Dit wordt ingevuld door de klachtenfunctionaris (nog) niet door de patiënt zelf. Zie plaatje:

 

Reputatie 3
Badge +6

@Arjo Kuiper 

Wat een goed initiatief makkelijk helder en doeltreffend.

Hier wil ik zeker wat meer over weten. Wij hebben de klachten al  in iTask staan en de complimenten en suggesties zijn hierin verweven, maar we willen dit eens goed onder de loep gaan nemen en de complimenten en suggesties los gaan halen van het klachten formulier. Ik  denk dat ik alle voor en tegens in beeld heb om de keuze te maken om de suggesties en complimenten in een ander meldformulier en wrs ook flow te plaatsen dan de klachten maar ik ben zeer benieuwd naar de voor en tegens die andere organisaties hierover al in beeld hebben. Kun jij me hier wat meer over vertellen.

En mochten jullie het willen delen de opzet van de complimenten melding heel graag dan heb ik wat om op verder te gaan.

Hierbij evt mij email adres om mocht je willen wat info te delen. Mijn dank ik groot. g.strous@etz.nl

Reputatie 3
Badge +6

@Inge Herfs 

Hoi Inge, dank voor je reactie. Ik zie dat jullie alles in 1 formulier hebben verwerkt.

Zou jij mij wat kunnen vertellen van de voor en tegens om alles in 1 formulier te verwerken.

Kan alles door de 1e flow en wordt alles door dezelfde persoon op de afd opgepakt of gaat het naar de klachtenfunctionaris en overige naar andere. Zou jij jou opzet willen delen zodat ik daar info uit kan halen wat ons kan helpen bij het bouwen voor onze organisatie.

Ik verneem het graag van je hierbij mijn email adres g.strous@etz.nl

Alvast mijn dank.

 

Reputatie 5
Badge +8

Hallo allen,

Ik zie volgens mij dat jullie deze vorm van "peilingen” allemaal in iTask maken.

Wellicht is ZENYA Check een makkelijkere oplossing om de klant naar zijn ervaring(en) te vragen na een aanbod. Het enige wat je nodig hebt is het e-mail adres. Wij vragen de klant na bv. een klachtbehandeling door een klachtfunctionaris hoe hij de begeleiding ervaren heeft. Dit via een iCheck formulier. Ook hierin kun je actiepunten naar bv een manager uitzetten bij de juiste soort vragen. We hebben ook al getest met een iPad en een tevredenheidsenquête in bv het restaurant waarop men als bezoeker de mening kan aangeven.

Wellicht het overwegen / testen waard.

Reputatie 3
Badge +6

@Emile Korver 

Dank voor je reactie, ik begrijp helemaal wat je bedoelt.

Maar we willen er ook een vervolg aan geven vandaar gekozen om er een melding van te maken en evt betrokken afdelingen personen zaken hierin mee te nemen (in een flow)

Ik ben wel blij met je reactie en ga dit ook terugkoppelen wellicht dat we er toch anders door gaan handelen.

 

Dank je wel Ghislaine

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring