Beantwoord

Back up bij ontwerpen van een vragenlijst?

  • 12 March 2021
  • 3 reacties
  • 60 Bekeken

Reputatie 3
Badge +7

Ik weet het antwoord vrees ik al, maar ik stel de vraag toch maar even, voordat mijn hele vrijdagavond verpest is.... Ik ben de hele middag bezig geweest met een vragenlijst, zonder tussendoor op “voltooien” te klikken, want ik was nog niet klaar. Op één of andere manier gebruikte ik een toetscombinatie waardoor de pagina afgesloten werd en nu kan ik in mijn vragenlijsten de betreffende vragenlijst niet terug vinden. Wordt er ergens in het systeem tussendoor een backup gemaakt zodat ik niet helemaal opnieuw hoef te beginnen? 

:-(

icon

Antwoord op het topic Job Kramer 15 March 2021, 08:25

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5

Als het gaat om het invullen van de vragenlijst wel. Daarvan wordt bij elke vraag die je beantwoordt een concept opgeslagen.

Als het gaat om het ontwerpen van een vragenlijst helaas niet.

Reputatie 3
Badge +4

Aanvulling :

Voordat een vragenlijst(ontwerp) opgeslagen wordt, dien je de Wizard te voltooien.

Wanneer er daarna nog aanpassingen gedaan moeten worden voordat de vragenlijst in gebruik wordt genomen,  dan kun je op voltooien klikken en de vragenlijst nog niet activeren. Je kunt dan later het ontwerp afmaken en de vragenlijst activeren.

Reputatie 3
Badge +7

Ja, daar was ik al bang voor… Ik zou het wel op prijs stellen als de knop “Voltooien” wordt vervangen door, of aangevuld met een knop “Opslaan” zodat je tussendoor kunt opslaan zonder dat je de ontwerpmodus hoeft te verlaten. Zeker als je een wat grote vragenlijst aan het maken bent, voelt het voor mij kunstmatig om eerst op Voltooien te klikken om direct daarna weer door te gaan, alleen maar om te zorgen dat mijn werk tot dan toe opgeslagen wordt. Klinkt voor mij als een quick win.  

En verder baal ik natuurlijk dat ik een hele middag voor piet snot een mooie vragenlijst aan het bouwen ben geweest… :-)

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring