Vraag

Digitaal accreditatiebezoek, hoe gaan jullie hiermee om?

  • 4 November 2020
  • 4 reacties
  • 89 Bekeken

Reputatie 4
Badge +7

voor het komende voorjaar hebben wij onze volgende accreditatiebezoek in de planning staan. De kans is zeer groot dat dit bezoek digitaal zal plaats vinden of in een hybride vorm.

Zijn hier al ervaringen mee? Zo ja, zou je deze willen delen? En hierbij ook graag op welke wijze je iProva hebt gebruikt voor de ondersteuning in dit traject.

 

Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen en bijbehorende tips en tricks!


4 reacties

Hallo @Andre ,

Ik ben ook erg benieuwd naar de reacties!


Ik merk in mijn werk dat men de laatste tijd erg insteekt op het inzetten van Verbetermaatregelen in iProva komende uit diverse bronnen, maar ook om te tonen dat men aan het leren is geslagen en dan ook vooral het aantonen dat men dat aan het doen is.
Ook iCheck of Meten & Inspecteren wordt steeds vaker ingezet om te 'toetsen’ of verbetermaatregelen het wel ‘doen’ en het gewenste effect hebben.

Reputatie 2
Badge +3

Wij hebben vorige week een digitale visitatie gehad. Alle documenten waren vooraf opgevraagd en hebben we gedownload en via een upload programma van de visitatoren geupload. Daags voor de visitatie kregen we nog een hele vragen lijst en verzoeken om documentatie (rapportages). Dit hebben we via mail verstuurd.

Wij werken met lifesize. we hadden alle mogelijke deelnemers ingedeeld in kamers. er was 1 moderator die zorgde dat de diverse kamers deelname in de virtuele vergaderkamer. De auditoren waren de heledag in de virtuele kamer. 

Tijdens de rondleiding hebben we een tablet aan de virtuele kamer toegevoegd waarmee onze kwaliteitsfunctionaris heeft rondgelopen. Bezoeken aan Covid afdelingen hebben we overgeslagen.

 

Ik denk niet dat we iprova specifiek hebben ingezet.

Reputatie 5
Badge +8

Wij gebruiken ook hierbij de optie om een gehele verzameling documenten te downloaden en die vervolgens aan te bieden bij de auditerende instantie. Zo hebben vakgroepen hun kwaliteitsvisitatie afgerond en heeft de RVA ons lab kunnen beoordelen dit jaar.

Toegang verlenen tot dashboards en meldingen / vragenlijsten lijkt mij niet snel aan de orde, maar je kunt natuurlijk altijd dmv scherm delen iemand alsnog laten meekijken op afstand. Ik heb zelfs het idee dat dit beter werkt dan in levende lijve naast iemand zitten achter hetzelfde scherm. Maar volgens mij worden hier vooral vragen over gesteld en worden, in plaats van dat naar individuele punten wordt gekeken.

Het stuk rondom de rapportages benadrukt naar mijn mening maar weer hoe hard de optie om bulk exports van meerdere voor gedefinieerde rapportages nodig is. Bij de voorbereidingen op een NIAZ bezoek volgend jaar, was een van onze kwaliteitsfunctionarissen 4 uur bezig met het draaien van de rapportages en exports. Uiteindelijk zit alles er dan ook wel in, maar het is heel erg veel handmatig klik werk in de huidige rapportage module.

Reputatie 6
Badge +7

Wij zouden dit najaar volledig digitaal voor de volgende JCI-accreditatie opgaan maar vanwege de enorme COVID-druk in het ziekenhuis is deze uitgesteld.

De intentie is dat hier medewerkers voor de tracers  rondlopen met camera's die een directe verbinding hebben met de externe auditoren. De aanlevering van andere informatie gaat eigenlijk gelijk als voorheen. Digitale informatie wordt tijdens gesprekken ook via ‘scherm delen’ getoond, bijvoorbeeld verantwoording in iCompliance of documenten en processen. Net zoals we normaal in de kamer met de auditor zouden doen.

De inzet van de iProva-tools is in voorbereiding op een fysiek of digitaal bezoek niet heel anders.

Of dit tijdens het bezoek anders is kan ik jullie in het voorjaar laten weten.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring