Vraag

Rapportage niet ingevulde vragenlijsten

  • 5 September 2019
  • 8 reacties
  • 129 Bekeken

Reputatie 2
Badge +7
  • Niet actieve gebruiker
  • 42 reacties
Wij werken momenteel met een aantal vragenlijsten waarbij afdelingen zelf tracers kunnen uitvoeren op de afdelingen.
Deze tracers zijn niet verplicht dus wij gebruiken ook geen vragenlijstonderzoek.
Hoewel ze niet verplicht zijn, zouden we wel graag opvolgen welke organisatie-eenheid de vragenlijsten wel of niet invullen.

Als je een rapport trekt in de rapportagemodule, krijg je enkel de resultaten te zien van de organisatie-eenheden die de vragenlijst WEL hebben ingevuld.

Zijn er organisaties die een oplossing hebben om snel een overzicht te hebben van organisatie-eenheden die de vragenlijst nog niet hebben ingevuld?

Alvast bedankt!

8 reacties

Reputatie 5
Beste Heleen, het wordt lastig een rapportage van het negatieve te maken (wie heeft iets niet gedaan), vooral als je niet hebt aangegeven (middels een vragenlijstonderzoek) van wie je een reactie zou verwachten.

Volgens mij kun je het best de lijst met ingevulde vragenlijsten bekijken, eventueel gefilterd op datum. Je ziet dan vanzelf welke organisatie-eenheden wel een vragenlijst hebben ingevuld, en je kunt dan dus concluderen dat de andere organisatie-eenheden dat nog niet hebben gedaan.

Ik ga er hierbij van uit dat de organisatie-eenheid als kolom in de lijst getoond wordt.
Badge +1

Wij bieden een vragenlijst periodiek aan door middel van een taak. Ook hiervoor zien wij graag een overzicht van de organisatie-eenheid die de taak nog niet heeft uitgevoerd.

Het advies nu is om excel bestanden te creëren die vergeleken moeten worden, maar dit is wel bewerkelijk. Wij zouden graag zien dat zo'n overzicht automatisch aangemaakt kan worden.

Of heeft iemand anders alsnog suggesties om toch snel een overzicht te krijgen?

Reputatie 5

Wij bieden een vragenlijst periodiek aan door middel van een taak. Ook hiervoor zien wij graag een overzicht van de organisatie-eenheid die de taak nog niet heeft uitgevoerd.

Het advies nu is om excel bestanden te creëren die vergeleken moeten worden, maar dit is wel bewerkelijk. Wij zouden graag zien dat zo'n overzicht automatisch aangemaakt kan worden.

Of heeft iemand anders alsnog suggesties om toch snel een overzicht te krijgen?

Let wel: dit advies geldt enkel wanneer je vooraf niet hebt aangegeven voor welke organisatie-eenheden de  vragenlijst ingevuld dient te worden. Als dat wel bekend is, dan kun je bij het vragenlijstonderzoek of de taak uit het taakschema zien welke vragenlijsten er wel zijn ingevuld en welke nog niet.

Badge +1

We hebben aangegeven voor welke OE de lijst ingevuld moet worden. Ik kan dan bij ingevulde vragenlijsten de periode selecteren en zien welke er heeft ingevuld maar niet welke niet.

Als ik in de taak per periode kijk zie ik onderaan de pagina de ingevulde vragenlijsten maar geen overzicht van niet ingevulde.

Zou je aan kunnen geven waar ik dat dan moet vinden?

Reputatie 5

bij een vragenlijstonderzoek kun je het eenvoudig zien, door te kijken waar een vinkje achter staat:

 

Bij een taak is het inderdaad wat minder duidelijk want daar moet je zelf de organisatie-eenheden die bij de eigenschappen vermeld staan vergelijken met de lijst van ingevulde vragenlijsten:

 

Badge +1

Bij onze vragenlijst zijn er 70 OE’s uitgenodigd om in te vullen waardoor het bewerkelijk is om dit d.m.v. vergelijking uit te zoeken.

Het zou fijn zijn hiervoor ook zo'n vinkjes overzicht te krijgen of een andere manier van snel overzicht.

Reputatie 2
Badge +1

beste indien u beschikt over de module planning hebt u een overzicht met filterfunctie van welke vragenlijsten zijn ingevuld en welke niet. Bij de uitgevoerde verschijnt een vinkje, niet uitgevoerde zijn rood of niet gestart.

 

Badge +1

Fijn dat u mee denkt. We beschikken idd over planning.

Mijn beeld ziet er echter wel anders uit; als er een ingevulde lijst is zie ik de balk leeg; ontbrekende lijsten zijn rood. Maar het overzicht daar komt niet helemaal overeen met de ingevulde vragenlijsten van de betreffende taak...

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring