Vraag

Rapportage van tekstvelden in vragenlijsten

  • 8 December 2020
  • 6 reacties
  • 121 Bekeken

Reputatie 2
Badge +6

Wij werken momenteel aan een vragenlijst voor onze eigen medewerkers en willen die anoniem laten invullen. Ik zie de rapportage voor vragenlijsten mbt percentages. Maar heeft er iemand ervaring met rapportages van de vrije tekst vragen? We willen alle goede ideeën van medewerkers graag in een rapport terug zien maar ik heb nog niet gevonden hoe dat kan.

 


6 reacties

Reputatie 1
Badge +6

Zo ver was ik inderdaad ook gekomen. Het lastige is alleen dat wij tekstvelden van verschillende vragenlijsten bij elkaar in een rapportage willen zien. Dus niet meerdere ingevulde lijsten binnen één vragenlijst. We maken allerlei vragenlijsten aan, waarbij een aantal eindvragen bij iedere vragenlijst terug komt. En dat zijn tekstvragen. Die kun je wel exporteren naar excel, maar dan moet je dat handmatig per vragenlijst doen. En ze dan vervolgens in excel weer samenvoegen.

Het zou heel mooi zijn als er ook een rapportagetool voor tekstvragen kan komen.

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @ibeukel

 

De rapportage voor vragenlijsten die beschikbaar is via Ga naar > Rapportage is een score rapportage. Dit rapport kan scores uitrekenen en tonen op basis van de ja/nee en schaalverdeling vragen. Deze rapportage heeft niet de mogelijkheid om tekstveld vragen uit de vragenlijst te tonen in de rapportage.

Wel kun je bij het beheer van de vragenlijst, waar je alle ingevulde vragenlijsten kunt zien, de resultaten van een of meerdere vragenlijsten exporteren naar Microsoft Excel. In deze export worden alle vragen uit de vragenlijst meegenomen, dus ook de tekstveld vragen. Daar kun je met de filter mogelijkheden van Microsoft Excel bijvoorbeeld per auditor of onderwerp zien welke notities er zijn gemaakt bij audits. Het label is helaas niet te gebruiken in de excel.

Als jullie label overeenkomt met het onderwerp van de vragenlijst dan zou de export naar Microsoft excel denk ik wel uitkomst kunnen bieden voor jullie. 

Reputatie 1
Badge +6

Wij willen ook graag vanuit de rapportage functie de tekstvelden van de ingevulde auditvragenlijsten kunnen rapporteren. Dat kan nu alleen met de scores (en de opmerkingen bij deze velden worden ook weergegeven).

Maar wij hebben het systeem nu zo ingericht dat een auditor ook aanvullende observaties kan noteren aan het eind van iedere vragenlijst. Omdat we deze willen koppelen aan dezelfde labels als die we voor alle vragen gebruiken, hebben we hiervoor per label een vraag gemaakt en die m.b.v. voorwaardelijkheid ingebouwd (zodat alleen de relevante vragen verschijnen). Net nu we dat helemaal hebben ingericht komen we er achter dat we niet kunnen vinden hoe we dat audit-overstijgend gesorteerd per labelcategorie kunnen uitdraaien. Het lijkt er op dat je de tekstvelden  alleen kunt zien per vragenlijst, maar onze aanvullende observaties staan aan het eind van iedere vragenlijst. Weet iemand hoe we die tekstvelden per onderwerp (label) geaggregeerd kunnen uitdraaien?

Reputatie 5
Badge +6

Zelf werken wij (nog) niet met de module iCheck.

Ik lees dat je wel de gegevens naar Excel kan downloaden, wanneer je dan vanuit je Excel output vertrekt kan je aan de hand van een draaitabel de tekstvelden tonen die je wenst.  Wanneer je dan nog slicers invoegt heb je een goed bruikbaar  Excel-rapport.  

 

 

 

Ik kijk er naar uit of deze mogelijkheid ook voorzien kan worden binnen iCheck en volg dan ook met veel belangstelling dit topic.

 

 

Reputatie 6
Badge +7

Je kan vrije tekst antwoorden zowel in de word-output als in excel output zien.

Laat je een opmerking bij bijvoorbeeld een meerkeuzevraag toevoegen dan zien je die (helaas) alleen bij de excel output terug. Het is goed je daar bewust van te zijn anders missen gebruikers deze soms onbewust.

 

Reputatie 5
Badge +6

De meest eenvoudige manier om een overzicht te krijgen van de vrije tekst antwoorden, is in de module vragenlijsten via het tabblad Ingevulde vragenlijsten gebruik maken van de knop “Rapport bekijken”.
 

Via de rapportage module is het (zover ik weet) alleen mogelijk om in een vraagscore rapport opmerkingen mee te nemen die als vrije tekst aan score vragen zijn toegevoegd. Tekst vragen kunnen niet worden opgenomen in een vraagscore rapport.

De weergave van de opmerkingen op deze wijze vind ik minder overzichtelijk dan de 1e optie.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring