Beantwoord

Taakschema voor maandelijkse inspecties

  • 3 March 2020
  • 4 reacties
  • 204 Bekeken

Badge +2

Onze uitvoerder moeten maandelijks een werkplekinspectie uitvoeren op hun werk. Hiervoor hebben ween formulier gemaakt op basis van een objecttype "Project". In het taak schema is gedefinieerd dat er maandelijks een inspectie moet worden gedaan door de gebruikers van de groep “uitvoerders”. Nu is het echter zo dat wanneer een van de gebruikers deze invult, de taak meteen gesloten is, terwijl iedereen er minimaal 1 moet doen.

Is dit een instelling die niet goed staat, is het objecttype van de vragenlijst hier niet geschikt voor, of moet ik per gebruiker een taakschema maken?

 

Alvast bedankt. 

icon

Antwoord op het topic Koen Sterken 21 April 2020, 12:23

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5

Bij een taakschema moet er 1 vragenlijst ingevuld worden per object van de vragenlijst. Bij een taakschema met een project vragenlijst met 1 project wordt er dus 1 vragenlijst ingevuld.

Het is mij met de verstrekte informatie niet precies duidelijk wat je wilt:

  1. een werkplekinspectie voor iedere gebruiker van de groep uitvoerders:
    Dit kun je doen door als object type ‘werkplek’ kiezen, of ‘medewerker’ of ‘uitvoerder’.
  2. een projectinspectie waarbij iedere uitvoerder een deel van de vragenlijst moet invullen:
    dit kan momenteel niet met taakschema’s, maar wel met een vragenlijstonderzoek. In een vragenlijstonderzoek kun je namelijk met meerdere mensen elk een stukje van een vragenlijst invullen.
Badge +2

Bedankt Job, duidelijke uitleg. 

Wat eigenlijk de bedoeling is, is dat elke uitvoerder, ongeacht op welk project hij zit, 1x per maand een werkplek inspectie uitvoert. 

Reputatie 6

Ik zou er in jouw geval voor kiezen om een algemeen taakschema (dus niet specifiek voor het invullen van een vragenlijst) aan te maken. In de eerste stap van de wizard kun je een verwijzing toevoegen naar de vragenlijst die ingevuld moet worden. In stap 2 kun je je gebruikersgroep kiezen. Vervolgens krijg je een optie: taak is afgehandeld wanneer iedere actienemer de taak heeft uitgevoerd. De vervolgstappen in de wizard spreken verder voor zich :)

 

Ik denk dat je daar wel mee vooruit moet kunnen. Laat je even weten of het is gelukt?

Badge +2

Koen, bedankt. Ik denk dat dit inderdaad de oplossing wordt. Even kijken hoe het in de praktijk gaat werken. 

 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring