Uitwisselen van normkaders voor gebruik in Zenya met andere organisaties


  • Moderator: Infoland Customer Support Engineer
  • 2411 reacties

Wanneer je in Zenya (norm)kaders gebruikt, dan kun je deze uitwisselen met organisaties die ook Zenya gebruiken. Andersom is het natuurlijk ook mogelijk om een normkader uit een Zenya van een andere organisatie in je eigen Zenya te importeren.

Wanneer je op zoek bent naar een bepaald normkader voor gebruik in Zenya, kun je bij dit artikel een reactie plaatsen. Organisaties die het kader in Zenya al gebruiken, kunnen daar dan op reageren.

Let op:

  • Als je meerdere normkaders zoekt, maak hier dan per kader een apart topic voor aan. Op die manier kunnen anderen gerichter reageren. 
  • Wij als Infoland kijken ook mee naar jullie verzoeken: indien wij jullie kunnen helpen aan een normkader, dan laten wij dat weten. Indien er dus geen reactie komt vanuit onze kant, dan betekent dit dat wij het normkader niet in bezit hebben. 
  • Je dient het normkader ook altijd zelf aan te kopen om het te mogen gebruiken!
  • Voeg geen normkaders als bijlage toe bij dit topic maar stuur het kader via e-mail of neem contact op met de ander door het sturen van een privé bericht.

Hoe kun je normkaders uitwisselen?


12 reacties

Reputatie 3
Badge +6

Vraag m.b.t. tot importeren van gedeeld kader. 

Ik krijg de melding dat het geen geldig bestand is.

Zitten er nog voorwaarde aan het te importeren bestand? Maakt het bijvoorbeeld uit in welke versie van iprova de verzender en de ontvanger zit? 

Hoi @Rosanne Glasbergen,

Wat voor type is het bestand dat je wilt importeren? Het zou een XML-bestand moeten zijn.

Reputatie 3
Badge +6

Dat heb ik inderdaad ontvangen. in een zip bestand!

Misschien moet je het zip-bestand dan eerst uitpakken. Mocht het nog niet lukken dan kun je contact opnemen met de servicedesk, zij kunnen dan verder uitzoeken wat het probleem is.

Reputatie 3
Badge +6

Dank. ik neem contact op!

 

Reputatie 3
Badge +6

@Inge Kuijpers: wij willen het gebruik van compliance i.r.t. landelijke / internationale normen onderzoeken. Is er een overzicht welke normen beschikbaar zijn gesteld vanuit Infoland of organisaties die Zenya gebruiken? 

Reputatie 3
Badge +6

@Inge Kuijpers: wij willen het gebruik van compliance i.r.t. landelijke / internationale normen onderzoeken. Is er een overzicht welke normen beschikbaar zijn gesteld vanuit Infoland of organisaties die Zenya gebruiken? 

@Inge Kuijpers Wij willen in onze organisatie het gebruik van normkaders verder oppakken. Ik zie nu dat vraag van vorige maand nog niet beantwoord is. Kun je ons verder helpen misschien?

@Inge Kuijpers: wij willen het gebruik van compliance i.r.t. landelijke / internationale normen onderzoeken. Is er een overzicht welke normen beschikbaar zijn gesteld vanuit Infoland of organisaties die Zenya gebruiken? 

 

Hoi Marco,

Ik heb even gekeken welke kaders we bij Infoland hebben in een formaat dat je kunt importeren. Hierbij het lijstje:

AVG/GDPR - iProva-formaat; Nederlandstalig
FACT-JACIE standards versie 4 - iProva-formaat; Engelstalig
ISO 14001:2015 iProva-formaat; Nederlandstalig
ISO 15189:2012 iProva-formaat; Engelstalig
ISO 15189:2012 iProva-formaat; Nederlandstalig
ISO 15189:2012 iProva-formaat; Nederlandstalig
ISO 27001:2015 iProva-formaat; Nederlandstalig
ISO 27002 2013(nl)
ISO 27002 2013(nl)
JCI Accreditation Standards for Hospitals - 6th edition - iProva-formaat; Nederlandstalig; inclusief vragenbibliotheek
Kader Convenant medische technologie
MIK-V - iProva-formaat; Nederlandstalig
NEN 7510:2017 Beheersmaatregelen - iProva-formaat; Nederlandstalig
NEN 7510:2017 Managementsysteem - iProva-formaat; Nederlandstalig
NEN 7510-1 A1 2020 Managementsysteem
NEN 7510-2 Maatregelen (deel II)
NEN 7510-2 Maatregelen (deel II) incl 199 CHECK vragen
NEN 7510-2 Maatregelen (deel II) incl 199 CHECK vragen
NTA 8009 - Veiligheidsmanagementsysteem voor ziekenhuizen en instellingen die ziekenhuiszorg verlenen - iProva-formaat; Nederlandstalig
OHSAS 18001:2007 iProva-formaat; Nederlandstalig

Wanneer je een norm ook hebt aangekocht, kunnen we die in een te importeren formaat naar je toesturen.

Reputatie 3
Badge +6

@Inge Kuijpers Dank voor je reactie. Het beheer van deze versies wordt / is een probleem vrees ik. JACIE bijvoorbeeld zit inmiddels op versie 8. Begreep onlangs dat het Amsterdam UMC deze zelf omgezet heeft tot XML, wellicht kunnen zij het aan ons beschikbaar stellen. 

Eigenlijk zouden de eigenaren van de verschillende normen deze als XML beschikbaar moeten stellen, dat zou het mooist zijn. Zal die vraag eens bij LORENZ neerleggen, misschien kunnen zij als beheerder van wet- en regelgeving waaraan zorginstellingen dienen te voldoen, hier een rol in nemen.

Badge +2

@Inge Kuijpers 

Bedankt voor het overzicht van de beschikbare imports.

Wij zijn ISO 14001 gecertificeerd en zouden graag gebruik maken van het normenkader. Kun je dit met ons delen?

Alvast bedankt,

Gertjan

Reputatie 2
Badge +4

Goedemiddag,

Graag zou ik onderstaande kaders willen importeren in Zenya.

Het UMCG beschikt over de rechten via SurConnect

 

NEN Connect - NEN-EN-ISO/IEC 27701:2021 nl

NEN Connect - ISO/IEC 27001

NEN Connect - NEN-EN-ISO/IEC 27002:2022 nl

NEN Connect - NEN 7510-1:2017+A1:2020 nl

NEN Connect - NEN 7510-2:2017 nl

Bij voorbaat dank!

Jop Helleman

Reputatie 1
Badge +2

Is er iemand die al een kader heeft ingericht rond: Leidraad Veilige zorgrelatie? www.veiligezorgrelatie.nl
Hier heb ik wel belangstelling voor.

(Anders moet ik er zelf mee aan de slag als pilot voor het werken met kaders)

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring