Beantwoord

'Rechten op een risico' kunnen selecteren als kolom in overzicht risico's

  • 15 September 2020
  • 2 reacties
  • 72 Bekeken

Reputatie 5
Badge +8

Binnen een risico kun je coördinatorrechten en leesrechten instellen op een risico. Echter kun je deze twee opties niet kiezen in je overzicht van risico's als kolominstelling. Als ik van een risico wil weten wie hier leesrechten op hebben, moet ik het risico eerst openen. Maar als je veel risico's hebt, is dat geen doen. Mooier zou zijn als je de coördinatorrechten en de lezers ook kunt toevoegen als kolom in je overzicht met risico's. Mocht je dan ergens een aanpassing willen doen in de rechten of wilt checken of de juiste mensen de juiste rechten hebben, dan zie je snel welk risico je eventueel moet aanpassen. Extra voordeel is dan ook dat je kunt selecteren op deze medewerkers. Dan kan je selecteren op een bepaalde gebruiker als check of de rechten goed zijn ingesteld.

Zijn er meer organisaties die deze wens hebben en deze functionaliteit nu missen?

icon

Antwoord op het topic Inge Kuijpers 15 September 2020, 11:45

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Dank je wel @Inge Kuijpers voor je antwoord. Dit lijkt me echter wat omslachtig voor gebruikers (lezers en coördinatoren van risico's). Wij hebben juist verschillende sjablonen gemaakt om risico's meer overzichtelijk weer te geven. En binnen de risico's met eenzelfde sjabloon wil ik graag de kolommen 'lezer' en 'coördinator' kunnen zien en hierop kunnen filteren. En dit wil ik niet alleen, maar ook gebruikers van de risico's willen dit graag. Maar dat is binnen een sjabloon niet mogelijk, ook niet met bovenstaande werkwijze.

Als voorbeeld: een manager wil graag binnen een risicosjabloon kunnen zien wie van de hoofden welke leesrechten heeft, om te kunnen sturen op risico's. Dat is nu niet overzichtelijk en bovenstaande werkwijze is niet haalbaar voor managers om op die manier te werken.

 

Hoi @Berber Werkman,

Dit overzicht is er wel, je kunt dit als volgt tonen:

  • Ga naar Risico's
  • Klik in het menu aan de linkerkant op ‘Alle risico's’
  • Selecteer alle risico's in de lijst
  • Klik op ‘Rechten instellen’ in de knoppenbalk

Je ziet dan vervolgens een overzicht met de risico's en de bijbehorende coördinatoren en lezers.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring