Ervaring met de module 'leren & toetsen'?

  • 14 June 2018
  • 4 reacties
  • 488 Bekeken

Wie van jullie heeft ervaring met de module 'leren & toetsen' van Infoland? Waarvoor gebruiken jullie het precies?
Wat zijn de positieve punten en welke de aandachtspunten om mee te nemen?
Heeft het lang geduurd om de module te implementeren?

Wij werken al enkele jaren met iProva (iDocument, iTask, iProces en iCheck). We denken eraan om de stap te zetten naar e-learning, maar we willen eerst polsen naar de ervaringen van andere Infolandgebruikers. De ervaring leert ons dat het altijd best wel wat energie en tijd kost om een nieuwe module degelijk te implementeren. We zouden graag tegen september - oktober van start gaan met e-learning, maar ik heb geen idee of dat haalbaar is?

4 reacties

Reputatie 6
Hoi Freya, welkom op de community!

Ik ben dan geen echte gebruiker, maar ik weet toevallig ook best het een en ander van de 'leren & toetsen'-module van Infoland. Het kost ons heel erg weinig tijd om je up-and-running te krijgen. Als je het product wilt ervaren kunnen we zelfs even een proeflicentie voor je regelen. @t.pouwelse.infoland zou je daar een handje mee kunnen helpen.

Wat mijn ervaring is met andere klanten (maar dat mogen ze zelf hier ontkennen of beamen), is dat het vooral lastig is om zelf goed e-learning materiaal te ontwikkelen. Het bedenken van vragen voor een toets is stiekem lastiger dan je denkt.

Dus: software-matig is het geen enkel probleem om september-oktober van start te gaan. Je zult echter zelf best nog wel wat moeite moeten doen om te zorgen dat je ook goede inhoud kunt bieden.

Wel leuk dat de community kan helpen met dit soort vraagstukken denk ik!

Laat je hier (of in een privebericht naar @t.pouwelse.infoland) even weten of je een proeflicentie wilt?
Bedankt voor de info Koen. Ik bekijk hier intern even of we een proeflicentie willen. Lijkt me wel interessant, maar dan zou ik graag testen met wat inhoudelijk materiaal. Ik hou jullie op de hoogte.

Ik kijk ondertussen uit naar extra reacties.
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Freya,

Ik deel de mening van Koen. De software zelf is binnen no time geïmplementeerd. Ook is het heel eenvoudig om een korte toets of training te maken en aan te bieden. Met bepaalde onderwerpen kun je dus heel snel aan de slag. Zo zijn er mooie voorbeelden van organisaties die de module leren en toetsen (iQualify) succesvol inzetten voor het inwerken van nieuwe medewerkers en jobstudenten (stagiaires). En misschien kan @Chrétien Haenen je meer vertellen over hoe zij de module inzetten binnen het accreditatietraject.

Maar het echte werk begint pas bij het maken van kwalitatief goede leermaterialen die betrekking hebben op de zorgverlening. Dat kost tijd. Vandaar dat wij ons als Infoland inzetten voor co-creatie. Want hoe mooi zou het zijn als zorginstellingen hun krachten verenigen om samen trainingen en toetsen te maken én te delen over generieke onderwerpen zoals hygiëne, infectiepreventie, patiëntenidentificatie of medicatieveiligheid? Daarom zijn wij in gesprek met de directie van Zorgnet-Icuro die erg positief op ons idee hebben gereageerd. Direct na de zomer gaan wij met hen en Noordhoff Health in overleg om na te gaan hoe we co-creatie voor de Vlaamse zorginstellingen kunnen realiseren. We houden jullie op de hoogte!
Reputatie 6
Badge +7
Wie van jullie heeft ervaring met de module 'leren & toetsen' van Infoland? Waarvoor gebruiken jullie het precies?
Wat zijn de positieve punten en welke de aandachtspunten om mee te nemen?
Heeft het lang geduurd om de module te implementeren?

Wij werken al enkele jaren met iProva (iDocument, iTask, iProces en iCheck). We denken eraan om de stap te zetten naar e-learning, maar we willen eerst polsen naar de ervaringen van andere Infolandgebruikers. De ervaring leert ons dat het altijd best wel wat energie en tijd kost om een nieuwe module degelijk te implementeren. We zouden graag tegen september - oktober van start gaan met e-learning, maar ik heb geen idee of dat haalbaar is?


Wij gebruiken iQualify al een aantal jaren. We gebruiken de module met name om onze beheerders te trainen in het gebruik voor de hele iProva suite. Iedereen die een specifiek rol krijgt (documentbeheerder, lid incidentmeldcommissie, kwaliteitsfunctionaris die vragenlijsten uitzet etc.) moet verplicht de e-learning volgen. Indien ze hun certificaat behaald hebben, waarbij wij vastgesteld hebben dat ze minimaal een 8 voor de eindtoets moeten halen, krijgen ze rechten in het systeem.
Zo houden we het kennisniveau van nieuw startende beheerders hoog en zijn we niet afhankelijk van onderlinge overdracht van kennis waarbij in het verleden soms 'verkeerde handigheidjes' aan elkaar werden aangeleerd.
De filmpjes gebruiken we ook meteen als naslagwerk waardoor we geen handleidingen meer nodig hebben.

De laatste jaren hebben we meerdere instellingen interesse getoond in onze e-learning. We bieden deze daarom inmiddels ook aan andere instellingen aan. Zowel als abonnement in iQualify als een SCORM-compliant bestand voor in een eigen LMS. Mocht je hier wat meer over willen weten, via deze link kun je een filmpje zien met wat meer informatie.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring