Vraag

Probleem bij opladen Scorm : SCORM-bestandIllegal characters in path (iQualify)

  • 7 July 2020
  • 5 reacties
  • 111 Bekeken

Badge

Ik heb via Storyline 3 een presentatie omgezet naar een scorm bestand. Bij de Nederlandse versie is er geen probleem. ik kan deze probleemloos opladen in iQualify en deze werkt probleemloos. 

Wanneer ik de Franstalige versie omzet met dezelfde parametes kan ik deze niet opladen. Ik krijg telkens volgende foutmelding : Er zijn fouten opgetreden bij het uploaden of uitpakken van het SCORM-bestandIllegal characters in path.

 

Er is een controle gebeurd op alle slides, de naam werd aangepast, het bestand opnieuw gecreeëerd en lokaal opgeslagen om zo de upload te doen. Maar wat ik ook probeer ik krijg dezelfde foutmelding. 

Heeft iemand een idee waar het foutloopt? 

 

Al bedankt! 


5 reacties

Reputatie 6

Phoe, dat is technisch wel op te lossen.
Je hebt best al wel wat goede zaken gedaan op het e.e.a. op te lossen, maar het probleem zit waarschijnlijk in het manifest.xml bestand in je scormpakket. 

Als je je SCORM-pakket uitpakt (het is vaak een zip-bestandje), vind je daarin manifest.xml.
Daarin vind je een hele hoop technische informatie, maar met een beetje goede wil kun je daar wel doorheen lezen.

Als ik het goed heb zit de fout waarschijnlijk in vreemde karakters in onderstaand stukje:
 

 <organizations default="Course_ID1_ORG">

<organization identifier="Course_ID1_ORG">

<title>Captivate E-Learning Course</title>

<item identifier="SCO_ID1" isvisible="true" identifierref="SCO_ID1_RES">

<title>Course Object title</title>

</item>
</organizations>

Als je zorgt dat beide title elementen geen vreemde tekens bevatten (streepjes mogen nog net geloof ik), dan zal het wel werken.

Wanneer je van alle uitgepakte elementen weer één zip-bestand maakt kun je opnieuw proberen de informatie te uploaden.

Mocht dit niet lukken denk ik dat het het beste is als je even contact opneemt met onze service desk.

Schaamteloze Infoland-promotie: Je kunt ook eens kijken of je je training in een iQualify-training kunt gieten. Hier heb je allerlei mogelijkheden mbt interactie, en ook het gehannes met scormpakketten wordt verleden tijd :sunglasses:.

Badge

Al heel erg bedankt voor de mogelijke oplossing.  

Heb het bestand even bekeken en zover ik zie is alles normaal. 

 

 

Ik zie hier niks abnormaals. Heb het ook even vergeleken met de NL versie die wel probleemloos opgeladen kan worden. En als ik beiden vergelijk is daar niet echt een verschil. 

 

 

 

Dus helaas is dit niet het antwoord. Ben nu aan het testen of ik kan uitvissen welke aanpassing in de scorm het probleem veroorzaakt. Wie weet kom ik daarmee verder. 

Probleem zit trouwens enkel bij iQualify, in moodle laad het bestand wel probleemloos op. 

 

Inderdaad schaamteloze reclame, maar ook terrecht. De iQalify-training is een mooie tool. Helaas moet ik later kunnen overbrengen naar een ander platform, en dan moet ik alles overdoen. Maar we gebruiken het wel regelmatig voor kleinere dingen. 

 

Nogmaals bedankt! 

mvg

Cris 

Reputatie 6

Het lastige van SCORM is dat het als standaard bedacht is, maar dat iedereen een eigen implementatie heeft gebruikt. Ik weet dat wij onder de motorkap een analyser van Microsoft gebruiken.

Ik denk dat onze service desk je wellicht wel kan helpen, of - wanneer dat toch niet lukt - een bug kan registreren zodat we dit probleem wellicht kunnen verhelpen.

Badge

Is handig om weten. Kan ik eens kijken of er meer info te vinden is, want loop toch makkelijk tegen fouten aan merk ik. Is niet duidelijk wat er kan of niet kan in een scorm die in iQualify moet worden opgeladen. 

 

Heb trouwens gevonden waar de issue zat. Probleem zat in een aantal documenten die toegevoegd werden in recourses. Waarom dat een probleem vormt heb ik het raden naar. Zelfde documenten werden in de NL versie ook toegevoegd en daar is geen probleem. Vermoed dat het gaat over tekens die in het Frans gebruikt worden, kan me anders niets bedenken. 

Reputatie 6

Fijn dat het wel is gelukt @CRBR !

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring