Hoe maak je gebruik van managementinformatie in iProva?

  • 10 October 2018
  • 7 reacties
  • 464 Bekeken

Bij onze organisatie wordt nog geen gebruik gemaakt van rapportages bij 'Managementinformatie'. Ik heb begrepen dat gegevens vanuit bijvoorbeeld ITaks (waaronder VIM meldingen) hierin kunnen worden gerapporteerd. Zelf kom ik er niet uit hoe je dit zou kunnen inrichten. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen? Bedankt!

Groeten,

Martin Milius

7 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Dag Martin,

je dient eerst een publieke filter te maken bij meldingen in de applicatiebeheer.

Daarna zal deze filter in de lijst staan tussen de management info gegevenssets wanneer je een nieuw diagram aanmaakt bij management informatie.

Mvg,
Reputatie 3
Badge +4
Beste @Martin_Milius ,

Allereerst hartelijk welkom op onze Infoland community site.

Hetgeen @Andrei Hollevoet zegt klopt helemaal, op die manier krijg je inzicht in bijvoorbeeld het aantal meldingen per organisatie eenheid of per periode.

ik zou je ook willen verzoeken om contact te leggen met je Infoland consultant, er is namelijk binnen het management informatieblok veel meer mogelijk dan hierboven vernoemd.
Badge +4
Hallo,

Nog een vraag: moet je ergens een instelling wijzigen om ook de filters van iTask zichtbaar te krijgen onder 'Management info gegevenssets'?
Ik heb alleen de keuze tussen vragenlijsten en risico's namelijk terwijl ik wel een aantal diagrammen heb staan op de verschillende portalen m.b.t. de meldingen in iTask.

Vriendelijke groet, Janneke
Reputatie 5
Badge +8
Dag Janneke,

controleer je even de rechten op publieke filters? Indien je er geen rechten op hebt, zul je ze uiteraard ook niet zien staan..

Evenals dien je op zijn minst leesrechten te hebben op de desbetreffende meldingen binnen itask
Badge +4
Beste Andrei,

Ik heb rechten op alle filters en ook op alle meldingen, daarom vroeg ik me af of ik nog ergens iets in de instellingen moest wijzigen om deze filters te kunnen zien onder 'Management info gegevenssets'.
Het werkt nu allemaal goed maar ik vind het raar dat ik de filters daar niet terug zie. Ik zie daar alleen de filters terug die zijn aangemaakt voor de risico's en vragenlijsten.
Reputatie 5
Badge +8
Dag Janneke, bij maken van een nieuw diagram, zul je de publieke filter zien staan
Bedankt @Martin_Milius voor je topic. Er is ook een training beschikbaar voor het maken van diagrammen over meldingen. Hopelijk helpt deze je verder op weg!

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring