Beantwoord

iProva search app - dataverbruik?

  • 15 January 2019
  • 7 reacties
  • 399 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4
Wij willen graag de iProva search app in gebruik gaan nemen, maar het is niet helemaal duidelijk wat de eventuele gevolgen voor het dataverbruik zullen zijn.
Bij gebruik van de app is vaak in beeld dat de inhoud gesynchroniseerd wordt. Dat wekt de indruk dat er constant verbinding wordt gemaakt. Ik meen echter begrepen te hebben dat er alleen verbinding wordt gemaakt ingeval van wifi.

Graag ontvang ik hierover meer informatie.
icon

Antwoord op het topic Carola 15 January 2019, 10:32

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 1
Als je de app gewoon online gebruikt zal er natuurlijk altijd wat data verbruikt worden om bijvoorbeeld de titels te tonen en het gekozen document op te halen. Hiervoor gebruikt de app zowel WiFi als een 4G verbinding.

Als je de app ook offline wilt gebruiken, omdat je bijvoorbeeld niet altijd een netwerkverbinding hebt, is er de mogelijkheid om de documenten op je toestel op te slaan. Om ervoor te zorgen dat deze documenten wel up-to-date blijven worden deze eens in de zoveel tijd gesynchroniseerd.

In de app kun je in het menu een pagina instellingen vinden. Hier kun je kiezen of je de documenten offline beschikbaar wilt maken. Of je deze alleen via WiFi wilt synchroniseren.
En je kunt ook een limiet zetten op de totale grootte van de offline documenten of de maximale grootte per document.
Reputatie 2
Badge +4
Dank Carola voor de snelle en duidelijke reactie.

Moet ik ingelogd zijn als administrator om die instellingen (centraal - voor elke gebruiker) aan te passen? Inlog onder mijn eigen naam of als applicatiebeheerder biedt niet de mogelijkheid tot aanpassing.
Is natuurlijk ook prima dat niet elke medewerker zelf de instellingen kan wijzigen ...
De instellingen zitten in de app zelf, deze kun je dus niet in iProva voor alle gebruikers instellen.
Iedere gebruiker kan zelf de instellingen wijzigen in de app.
Reputatie 2
Badge +4
Inge, ik kan als gebruiker in de app zelf alleen de lettergrootte aanpassen, verder niets.
Onder de lettergrootte staan de instellingen voor offline, WiFi en data limieten. Misschien moet je nog een stukje naar beneden scrollen?
Reputatie 2
Badge +4
Vreemd, ik heb net ook verder naar beneden gescrold, maar toen was de tekst m.b.t. offline, wifi en data limieten grijs en dus niet te wijzigen. Nu wel, dus kan ik inderdaad zelf voor aanpassing zorg dragen.
Dank je wel.
Reputatie 1
Waarschijnlijk was de app net aan het synchroniseren toen je naar de instellingen pagina ging. Als de app aan het synchroniseren is kun je op dat moment die instelling niet veranderen en is de knop grijs.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring