Patiëntenfolders op website d.m.v. API koppeling

  • 8 October 2018
  • 13 reacties
  • 729 Bekeken

Graag zouden wij de patiëntenfolders (die op iProva / iDocuments worden beheerd) willen koppelen met de algemene website van het ziekenhuis zodat deze inzichtelijk zijn voor patiënten. Nu is er meer beheerwerk en een grotere foutgevoeligheid door de 'tussenliggende' stappen.

Ik denk dat dit kan d.m.v. een API koppeling. Is er al eerder iets dergelijks gedaan? Hoe, en waar moeten we op letten?

13 reacties

@Maikel Starreveld fijn dat jullie de dezelfde wens hebben. Wij hebben het bij de Treant zorggroep nu bijna voor elkaar. In de testomgeving werkte het en aan de laatste loodjes wordt nu gewerkt. Ik denk dat je het beste contact kunt leggen tussen de CMS leverancier en Infoland om e.e.a. op de rit te krijgen.
@J.Poppema Bedankt voor je reactie! En goed om te weten dat jullie er mee bezig zijn. Dat advies neem ik ter harte, vanmiddag alvast een gesprek gepland met de site ontwikkelaar.
Reputatie 6
Badge +7
@Maikel Starreveld volgend op het gesprek met jullie site ontwikkelaar, zou je hen vast kunnen verwijzen naar https://developer.iprova.nl voor de technische ins- en outs. Ik kan me goed voorstellen dat de ontwikkelaar het vervolgens toch nog fijn vind om even van gedachten te wisselen met iemand van Infoland over de te volgen route. Dat kan natuurlijk geregeld worden.
Reputatie 4
Nog als toevoeging op wat @hleijen heeft aangegeven is het, mits je PDF document wenst te serveren naar patiënten, ook mogelijk om gebruik te maken van iProva Webshare. PDF documenten kunnen zonder iProva kader worden geïntegreerd op websites waardoor er geen noodzaak is om een ontwikkelaar in te schakelen.
Graag zouden wij vanuit iDocument de meest recente versie van een bepaald Word document op onze website gepubliceerd zien in pdf formaat. En dit op een zodanige wijze dat bij publicatie van een nieuwe versie in iDocument deze nieuwe versie ook (direct) zichtbaar is op onze website. Ik begrijp uit het gesprek hierboven dat dit mogelijk is met Webshare. Klopt dat? En indien ja, Is er een instructie beschikbaar hoe dit precies in te richten?
Reputatie 6
Badge +7
Hi @Annet,
ja dat klopt, dat kan inderdaad met Webshare.

Een beknopt stappenplan:
  1. ga naar Applicatiebeheer > Documenten > Webshares en klik op "Toevoegen".
  2. Doorloop de stappen om een nieuwe set documenten te delen. Je kan in zo'n set bijvoorbeeld een hele map documenten opnemen, maar ook een set met één document is mogelijk door een filter te maken op document ID.
  3. Als je alles hebt ingesteld wordt de unieke URL getoond waarmee het document in de Webshare geopend kan worden. Kopieer deze link.
  4. Ga naar de beheeromgeving van je website, en maak daar op de gewenste plek een link aan naar het document. Plak hier de URL van de Webshare.
  5. Klaar!

Als er een nieuwe versie van het document wordt gepubliceerd in iProva, komt die versie automatisch ook op de Webshare (en dus op jullie website). Dit gebeurt 1x per dag (ergens midden in de nacht) zonder dat je er iets voor hoeft te doen.
Reputatie 5
Badge +8
Wij maken gebruik van bovenstaande werkwijze die @hleijen uitlegt.
Onze patiëntenfolders staan in iDocument en zijn word-documenten. Door gebruik te maken van i+PDF ziet de eindgebruiker alleen maar PDF-folders.
Via een webshare worden documenten dagelijks gedeeld met de website, waar patiënten altijd de meest actuele folder kunnen bekijken en downloaden. Wij werken hier al geruime tijd mee en dit bevalt erg goed (zowel vanuit afdeling kwaliteit (documentbeheer), afdeling communicatie (beheer website) als ICT).
Reputatie 3
Badge +7
Heb je dan webshare pro nodig? @hleijen
Reputatie 6
Badge +7
Heb je dan webshare pro nodig? @hleijen

Nee, dat heb je niet nodig.

Webshare PRO heb je alleen nodig als je documenten afkomstig van een andere organisatie wilt kunnen binnenhalen in je eigen iProva.
Voor het delen van documenten met externen (zoals in dit geval) volstaat de Webshare-functionaliteit die standaard in iProva zit.
Reputatie 1
Badge +7

Kan , als je de brochures op je website gekoppeld hebt aan IDocument, de zoekfunctie van je website gekoppeld worden aan iDocument?

Reputatie 6
Badge +7

@lwillen  dat ligt aan de oplossingsrichting die je kiest. 

Bij de werkwijze die ik hierboven uitleg (Webshare gebruiken) en die o.a. door de organisatie van @Berber Werkman  gebruikt wordt, is er geen zoekintegratie.  Als een bezoeker op de website gaat zoeken, dan vindt hij die dus de pagina waarop het linkje naar de folder wordt aangeboden - op basis van de tekst die voorkomt op díe pagina.  
De folders zelf worden niet full-text doorzocht. Het is dus belangrijk dat je op de pagina op je website waar je de folders aanbiedt een korte samenvatting of anderszins voldoende steekwoorden opneemt.

 

In de werkwijze die bij Treant is toegepast (zie post van @J.Poppema ) wordt de volledige inhoud van de folders binnengehaald in het website CMS. Daarmee worden de folders wel full text doorzoekbaar. Dit is echter wel een complexere oplossing, waar ontwikkelaars voor nodig zijn.
De Webshare-oplossing kan eenvoudig door functioneel applicatiebeheerders/webmasters ingericht worden.

 

Reputatie 2
Badge +3

Hi @Annet,
ja dat klopt, dat kan inderdaad met Webshare.

Een beknopt stappenplan:

  1. ga naar Applicatiebeheer > Documenten > Webshares en klik op "Toevoegen".
  2. Doorloop de stappen om een nieuwe set documenten te delen. Je kan in zo'n set bijvoorbeeld een hele map documenten opnemen, maar ook een set met één document is mogelijk door een filter te maken op document ID.
  3. Als je alles hebt ingesteld wordt de unieke URL getoond waarmee het document in de Webshare geopend kan worden. Kopieer deze link.
  4. Ga naar de beheeromgeving van je website, en maak daar op de gewenste plek een link aan naar het document. Plak hier de URL van de Webshare.
  5. Klaar!


Als er een nieuwe versie van het document wordt gepubliceerd in iProva, komt die versie automatisch ook op de Webshare (en dus op jullie website). Dit gebeurt 1x per dag (ergens midden in de nacht) zonder dat je er iets voor hoeft te doen.

Hoi,

Ik heb hierover nog een vraag, weet dat het een oud topic is maar toch. Wij zitten nu met de situaite dat we een stuk of 10 instructie documenten willen opnemen op de website. 

Betekend dat 10 aparte webshares? Zodat we ze precies daar kunnen plaatsen waar we willen? 

 

Reputatie 3
Badge +6

@Elsbeth van Dorp deze kom ik toevallig langs geklikt op zoek naar wat anders. interessant voor jullie project? 

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring