Vraag

Wie kent er een simpele manier om vragenlijsten te printen?


Reputatie 5
Badge +8
Sinds kort heeft iCheck (vragenlijsten) een nieuwe look-and-feel. Hier zijn we erg tevreden over. Echter konden we voorheen altijd een lege vragenlijst printen. Soms is het handiger om een papieren vragenlijst bij je te hebben en deze later in te voeren in iCheck, bijv. bij een (tracer)audit waar je niet de hele tijd met een tablet rond wilt lopen. Voorheen konden we een vragenlijst 'invullen' en dan direct op een printknop klikken om de vragenlijst af te drukken. Met de nieuwe lay out van de vragenlijst is deze printknop verdwenen.

Wij vullen nu een vragenlijst eerst maar in, openen deze ingevulde vragenlijst opnieuw, exporteren deze naar word, halen in word alle antwoorden weg en printen op deze manier een lege vragenlijst. Maar dit is een erg omslachtige manier, vooral bij grote vragenlijsten.

Wat is een simpelere manier om een lege vragenlijst uit te printen? Iemand hier tips voor?

17 reacties

Reputatie 6
Omdat we wat (noodzakelijke) wijzigingen hebben gedaan in de technische architectuur wordt de inhoud van de vragenlijst pas bepaald nadat de eerste pagina is ingevuld. Dus vanaf de tweede pagina (dan is de vragenlijst bijna leeg) kun je de vragenlijst uitprinten. Niet helemaal het antwoord wat je wilt, maar wellicht kan het je helpen. De printknop staat rechts bovenaan in de balk.
Reputatie 2
Badge +7

Een tijdje geleden stelde ik deze vraag ook al in het topic 'Afdrukken vragenlijsten in iProva 5.9'.

De printknop is niet weg, maar als je nu een afdruk neemt, krijg je een print met 2 of 3 vragen per pagina en dan drukt hij vaak de antwoordopties niet mee af.
We kunnen daar echt niet mee op pad.

Toen kwam het antwoord dat jullie dit gingen verbeteren.
Wij hebben hier nog steeds erg veel nood aan.
Voorlopig kopiëren wij vraag - toelichting en antwoord in excel...

Reputatie 6
Vanaf 5.11 is het afdrukken sterk verbeterd (op het punt na dat je pas vanaf pagina 2 kan printen).
Reputatie 2
Badge +7
@Koen Sterken : zeer fijn! Weten jullie al wanneer de update beschikbaar zal zijn?
Reputatie 5
Badge +8
@Koen Sterken dat is goed nieuws! We wachten 5.11 af!
Reputatie 6
We richten ons op begin juni (maar houden uiteraard een slag om de arm).
Reputatie 2
Badge +3
wij kijken hier ook naar uit, wij hebben dit ook nodig
Badge +2
Wij hebben onze tracerrapporten in iCheck opgenomen, op zich prima, maar er zijn enkele obstructies. Wij hebben nog niet de nieuwste versie, onze versie van iProva is 5.9.1.0 dus ik hoop dat het met de nieuwste versies beter gaat 🙂

Ik geef de auditoren ruim voor de tracer inzage in het rapporten zodat zij zich kunnen voorbereiden / inlezen. Helaas merk ik in de voorbereiding dat wanneer één auditor het rapport geopend heeft gehad de anderen geen toegang meer hebben (of nooit gehad....), meldingen als 'u heeft geen toegang tot de website' komen veelvuldig voor.

Om te voorkomen dat auditoren zich niet tijdig kunnen voorbereiden mail ik hen (naast het verlenen van invulrechten) een PDF-rapport, maar om een auditrapport te printen en /of op te slaan als PDF neem ik elf stappen / kliks:
  1. Vragenlijsten open Tracerrapport
  2. Ontwerp vragenlijst
  3. Wijzigen
  4. Voorbeeld
  5. Vul afdeling in
  6. Volgende
  7. Printknop
  8. Afdrukvoorbeeld
  9. Kies voor de Bullzip PDF printer
  10. Klik op opslaan t.b.v. de PDF
  11. Opslaan
Ik hoop dat dit praktischer en sneller kan in de volgende versies. Ik geef deze feedback toch nog maar even mee ondanks dat er gerwerkt wordt aan verbeteringen, het geeft de noodzaak aan :)
NB: het printen blijft overigens relevant omdat onze auditoren met een papieren versie auditrapport op pad gaan.

Hartelijke groet,
Petra
Badge +1
Onze organisatie heeft hier ook last van. De printversie is niet acceptabel. Wat zijn dan de verbeteringen vanaf 5.11?

Reputatie 6
We hebben in iProva 5.11 de ruimte die alles inneemt flink kleiner gemaakt, en we plaatsen de antwoorden altijd naast elkaar in plaats van onder elkaar. Hierdoor zou het aantal pagina's significant moeten slinken.
Reputatie 2
Badge +7
@Koen Sterken : is dit al doorgevoerd?
Wij krijgen nog steeds maximum 3 vragen per pagina en de antwoordopties staan nog steeds onder elkaar?

Reputatie 1
Badge +1
Momenteel werken we met de laatste versie 5.11 en merken weinig verbetering in het afprinten van de vragenlijsten. Slechts 3 vragen worden afgedrukt per blz. wat ons erg weinig lijkt en tot veel bladverspilling leidt.
We hoopten toch een beter resultaat te zien na de laatste update. Helaas wat dit niet zo....
Reputatie 6
Hoi allemaal,

Ik denk dat het oude script nog in jullie cache zit (dit is een mechanisme van je browser om niet alle bestandjes opnieuw op te halen). Wij kunnen er voor zorgen dat altijd de nieuwste bestanden gebruikt, maar kennelijk hebben we dat hier niet gedaan. Daar zullen we voor zorgen.

In de tussentijd zou je wanneer je de vragenlijst open hebt staan tijdens het invullen eens op ctrl + f5 kunnen drukken. Dan worden alle nieuwste bestanden opgehaald.

Het zou dan al beter moeten zijn.
Reputatie 6
Oh! Ik zie dat in je voorbeeld verdeling van aantallen wordt gebruikt. Die hebben we niet meegenomen in het naast elkaar zetten, omdat we in de praktijk vaak zien dat mensen dat gebruiken om te turven, en we wilden daar de ruimte niet voor ontnemen.

@Lieve Opsomer Is dat voor jou ook het geval?
Reputatie 2
Badge +7
Wij lopen tegen hetzelfde aan.
Zeer vaak gebruik van verdeling van aantallen.
Zoveel plaats is er niet nodig voor het turven, er is ook nog een heel deel naast de antwoordopties dat leeg is en efficiënter gebruikt zou kunnen worden en ook het opmerkingenveld vind ik persoonlijk erg groot. Ook het veld 'totaal' heeft niet echt nut in mijn opinie in een printversie?
Vroeger kwamen de antwoordopties naast elkaar, waardoor er veel plaats bespaard werd. Misschien is dat opnieuw een optie?
Badge +2

Momenteel lopen wij nog steeds het issue aan dat een uitgeprinte vragenlijst tot een resultaat van 36 pagina’s leidt. Deze vraag staat al 2 jaar open, is hier inmiddels al verbetering voor in zicht? Er staat inmiddels ook een wens open bij de ideeën. Link

Horen het graag!

Reputatie 6

Hoe meer stemmen het topic dat @HestervdBerg linkt gegeven worden, hoe groter de kans dat er naar verbeteringen gekeken zal gaan worden.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring