Vraag

Opties voor 'ik kan het niet vinden'- knop / Feedback over zoeken

  • 9 October 2018
  • 8 reacties
  • 345 Bekeken

Wij krijgen veel 'ik kan het niet vinden' meldingen binnen van 'onbekende personen' (binnen de organisatie), bijvoorbeeld omdat ze op groepsaccounts werken (ook op Windows, single sign on). We hebben in de tekst boven het invoerveld al een verzoek staan om in dat geval de naam te vermelden in het bericht. Is het ook mogelijk om 'naam' of 'e-mailadres' als verplicht veld op te nemen, zodat we altijd contact op kunnen nemen met de juiste persoon? Of heeft iemand hier een andere oplossing voor?

8 reacties

Reputatie 3
Badge +6

We zijn niet voornemens om het e-mailadres verplicht te stellen, omdat dat de melddrempel ook weer verhoogt. Is het voor jullie erg wanneer iemand zijn/haar e-mailadres niet vermeld?

Bij Zenya gaan wij voor onze externe partners (shared care centra en opleidingsziekenhuizen) een deel van de  documenten zonder inlog beschikbaar stellen en wij verwachten veel meldingen dat men dingen dan niet kan vinden. Alleen het opnemen van een veld waarin men het e-mail adres in kan vullen zou dan al helpen zodat we weten aan wie wij terug kunnen koppelen.

Badge

Sinds kort zijn wij overgegaan naar Zenya en loop ik ook tegen het probleem aan dat er geen naam en email gevraagd worden bij de melding ik kan het niet vinden.

Alle meldingen komen anoniem binnen omdat gebruikers bij ons niet zelf inloggen maar al ingelogd zijn onder de gebruiker anoniem.

Het zou fijn zijn als bij een up-date van het programma alsnog toegevoegd zou worden dat er een naam en emailadres verplicht ingevuld moeten worden. 

Badge +1

Ondanks dat de laatste melding 1 jaar geleden is geplaatst, reageer ik toch op deze vraag/antwoord.

In de databank LORENZ van de NVZ wordt dit scherm regelmatig gebruikt door medewerkers van de aangesloten ziekenhuizen. Het zou zeer welkom zijn als het emailadres alsnog een verplicht veld wordt.

Ondanks dat in onze beschrijving staat dat naam en emailadres nodig zijn om te kunnen reageren, vult men regelmatig alleen de naam in. Met 112 aangesloten instellingen met gemiddeld 5000 mdw is het niet te achterhalen wie gemeld heeft. Reageren wordt daarom onmogelijk. Kan het nog eens ter overweging worden genomen?

Reputatie 1

In 2018 zijn er hier 550 'Ik kan het niet vinden' meldingen binnengekomen, waarvan 13% onder een groepsaccount (dus Anoniem). Ik schat dat daarvan maar dan de helft niet te achterhalen was wie de melder was. Deels omdat men bijvoorbeeld A. Jansen (hebben we er 5 van) of C. van den Berg (hebben we er 6 van) heet of dat men bijvoorbeeld Theo of Thea invult.

Bij instellen van verplichte e-mail wordt misschien de melddrempel voor de groepsaccounts verhoogd. Daar staat tegenover dat in dit geval ongeveer 37 melders geen reactie hebben gekregen omdat wij geen genoeg gegevens hadden. 

 

Reputatie 6

We zijn niet voornemens om het e-mailadres verplicht te stellen, omdat dat de melddrempel ook weer verhoogt. Is het voor jullie erg wanneer iemand zijn/haar e-mailadres niet vermeld?

Reputatie 1

Geregeld komen hier zoekvragen binnen van medewerkers die op een groepsaccount werken en in iProva als ‘Anonymous’ behandeld worden. Dit account staat als groepsaccount ingesteld. Dus als men meldt dan moet men de naam opgeven. Tot dusver wat Job hierboven beschrijft.

Alleen komt het geregeld voor dat er vijf medewerkers  A. Jansen hier bekend staan. Kortom deze oplossing voldoet niet. 

De mogelijkheid om e-mail verplicht te stellen zou al een hele verbetering zijn.

 

 

Reputatie 5
Ter verduidelijking: voor accounts die als groepsaccounts zijn ingesteld wordt dus een naamveld getoond, dat verplicht is en een optioneel e-mailveld.
Reputatie 5
Heb je bij de groepsaccounts in het gebruikersbeheer ook daadwerkelijk ingesteld dat ze zich gedragen als groepsaccounts? Als je dat doet is namelijk op het 'ik kan het niet vinden'-scherm het naamveld verplicht.

Reageer


Algemene voorwaarden | Privacyverklaring