Vraag

Meerdere certificaten bij dynamische toetsen?

• 23 April 2021
  • 2 reacties
  • 17 Bekeken

Badge

Wanneer studenten een certificaat krijgen bij een dynamische toets wordt dat maar een keer aangemaakt. Dat is jammer, want studenten worden zo niet gestimuleerd om de toets nog een keer te maken voor een beter resultaat. Als ze dat wel doen krijgen ze namelijk geen nieuw certificaat. Kan dat worden aangepast?

2 reacties

Reputatie 2
Badge

Bij deKennistoetsenbank krijgen we deze vraag tegenwoordig steeds vaker. Juist bij het dynamisch toetsen ter voorbereiding op examinering is het voor de student belangrijk om steeds een certificaat van de verschillende stappen te kunnen laten zien. Ik ben benieuwd of er meer scholen zijn die deze behoefte hebben. 

Reputatie 5

Hallo @Petra de Jong,

ik ben het met je eens dat het belangrijk is om studenten te stimuleren om een dynamische oefentoets vaker te maken om er zodoende ook meer van te leren. Als het certificaat daar het middel voor is snap ik ook je wens dat men een nieuw certificaat krijgt als de score is verbeterd. Dit kunnen we oplossen door voor iedere succesvolle poging een certificaat te genereren. Het nadeel daarvan is dat er een wildgroei van certificaten gaat ontstaan. Een alternatief is dat bij het behalen van het nieuwe certificaat het oude certificaat verwijderd wordt. Ik vind dat niet geen optie omdat het eerste certificaat wat betreft de datum nog steeds waardevol is ook al is er inmiddels een hoger resultaat behaald. Ik ben wel benieuwd wat jullie dan het meest wenselijke gedrag vinden.

Wat betreft het motiveren van studenten kunnen we wellicht ook andere acties ondernemen dan de methode voor het genereren van certificaten aan te passen. Stel dat je op de resultaatpagina meer informatie geeft over deze poging t.o.v. je andere pogingen, zou daar misschien nog wel meer winst te behalen zijn?

Bijvoorbeeld:

Score 67%
Dit is helaas niet je hoogste score, die behaalde je op 14 mei 2021: 81%.

Of

Score 81%
Dit is je hoogste score tot nu toe!

Ik hoor graag jullie ideeën

Reageer

Algemene voorwaarden | Privacyverklaring